Sunday 12 March 2017

خبرشدم که حکمتیار کتاب ها زیاد نویشته وکتاب هایش درکابل رونمای هم شده اند

ابراهیم ورسجی
بیست ودوم حوت 1395
با اسقبال ازکتاب نویسی های حکمتیار،نمی دانم که کتاب های تازه نشرکرده اش درمحور همان حقیت نفاقش دورمی زنند یا مطالب تازه را دربرمی گیرند؟ معلوم است که "حقیقت نفاق "اولین کتاب حکمتیار درمحورمنافق نمایش دادن استاد ربانی دورمی زد ؛ واستاد ربانی هم حکمتیاررا یک خوارجی نومعرفی کرده بود که به عمق تفکر واندیشه اسلامی نه رسیده است. بهرحال ، امید وارهستم که فهم حکمتیار ازقرآن نوترشده باشد!
قبل ازاینکه ، به عنوان ها وفصل های کتاب های حکمتیار اطلاع کمای کنم ، خد مت اوعرض می کنم که اشتباهات وغلطی های کرده است که ترمیم آن ها ایجاب بازنگری وعذرخواهی ازمردم را می کند. البته که ، عذرخواهی را نه منحصربه حکمتیاربلکه قبلا ازجناب استادربانی هم خواسته بودم. مثلا، بعد ازآن که طیاره های بی 52 امریکای طالبان را بدون خون کردن بینی شان به پاکستان راند ند وکرزی نوکرآی اِس آی وعضوقبلی طالبان را ارگ نشین ساختند ،ازجانب جناب استادربانی یک پیام درپشاوردریافت کردم که به کابل برگردم. برای جناب استاد پیام دادم که کتاب" جهاد افغانستان وجنگ سرد قدرت های بزرگ" را که درحال نویشتن پیش نویسش می باشم ، به چاپ خانه سپرده به کابل می رسم!
آری، چنان کرده وبه کابل رسیدم وخد مت جناب استاد به هتل زنبق طلای رفتم که منتظرنشسته بود. درشروع سخن، به جناب استاد گفتم که " اسپ هایت قاطرشدند! گفت که بله اسپ هایم قاطرشدند! درادامه گفت وگو، برای استاد گفتم که بسیارکوشش کن که دیگراسپ هایت قاطرنشوند.این مطلب را به این خاطرگفتم که نیمچه ملا فهیم چند اوباش را به هدایت طالب خلیلزاد به خانه استاد فرستاده ودرزیرگوشش تفنگچه نشانه رفته بود تادرتحویل قدرت به طالب کرزی تعلل نکند! همچنان، درنشست های بعدی برای استاد گفتم که اگرمی خواهی سیاست کنی،ازمردم افغانستان عذرخواهی بکن وصریحا بگو که مطابق وعده هایم کارکرده نتوانستنم. وبعدا، جمعیت اسلامی راخانه تکانی ازقاطرهاکن.
اکنون ، ازحکمتیار همان خواست را می کنم که ازاستاد ربانی کرده بود! یعنی عذرخواهی ازمردم افغانستان! ازبهانه تراشی های افراد وفادار به حکمتیار، می دانم که درویران کردن کابل وجاده سازی برای ایجاد طالبان ، خود را مقصر نمی داند. بله، نه استادربانی عذرخواهی کرد ونه حکمتیارعذر خواهی می کند! بهرحال ، این مسئله مهم نیست که عذرخواهی کنند یانکنند، امااین مسئله مهم است که واقعا همه شان جاده سازی کردند برای برآمدن طالبان باتد بیر انگلیس. زیراکه،انگلیس درهند برتانیه نشان داده بود که ازملا، طالب ، صوفی ، پیرورئیس های قبیله ها ، هنر استفاده کردن را زیاد دارد! البته که، پروژه طالبان را انگلیس با تد بیرخود ومدیریت امریکا، تمویل عربستان واجرا توسط ارتش وملاهای منافق- انگلیسی - تروریست پرور پاکستانی به پیش برده ومی برد .
بهرحال، مسایل مهم وسرنویشت سازی که اسلام درجهان کنونی به خصوص درافغانستان با آن ها مواجه می باشد را درنویشته ی بعدی ردیف بندی وبحث می کنم ودراین نویشته ازدوستانم می خواهم که عنوان ها ونام های فصل های کتاب های حکمتیاررا برایم ازطریق فضای مجازی بنویسند تا بررسی کنم که حکمتیار ودیگر استادان جهادی چگونه می توانند اندیشه ورزی کرده اسلام را حد اقل ازشر تروریسم وملائیزم وملیتاریسم پاکستانی درافغانستان نجات دهند.ادامه دارد!

0 comments:

Post a Comment