Saturday 19 January 2019

تروریستان مذ هبی ؛ بی ایمان وبی اخلاق بو د ند ،خوب شد که بی عقل هم ثابت شد ند

تاکه ابله درجهان باقیست / مفلس درنمی ماند
سخن نغزفارسی
ابراهیم ورسجی
سی ام ماه جدی 1397
روز26 ماه جدی ، یک حمله تروریستی دریک هتل پُرزرق وبرق درکشورکنیا درافریقا صورت گرفت که 21 کشته وده ها زخمی بجای گذا شت ومسئولیت آن را گروه " الشباب / جوانان" ؛ گروه تروریستی متمرکزدرسومالی بد وش گرفت. الشباب همزمان با پذ یرش مسئولیت حمله تروریستی درکنیا، دلیل آن را انتقام ازامریکا بخاطربرسمیت شناخته شدن بیت المقد س به حیث پایتخت کشوراسرائیل توسط آن بیان کرد. بنگرید! امریکا بیت المقد س را به حیث پایتخت کشوراسرائیل برسمیت شناخته وسفارت خود را ازتل آویو به آنجا انتقا ل داده والشباب انسان های بی گناه مسلمان ومسیحی را درکنیا کشته وزخمی کرده است.
بعد ازحمله تروریستی ترسناک الشباب درکنیا، ازطریق رسانه های دیداری دید م که زنان محجوبه ای مسلمان وسومالی تباربالای قبرهای نزدیکان شهید شده شان گریه می کرد ند! ازاین که سومالی تباران درسومالی، جیبوتی ،حبشه، ارتره وکنیا زند گی می کنند، معلوم شد که الشاب درکنیا، مسلمان های سومالی تباروشماری ازمسیحی های آن کشوررا درداخل هتل وبیرون آن شهید وزخمی کرده اند. شا یان ذکراست که ، دوروزمی شود که الشباب چنان توحشی را کرده وکوشش کردم عنوان برای بیان جنایت آن ها گزیده وزیرآن نظرات خود را بنویسم. بعد ازفکرزیاد ، عنوان بالا درذهنم آمد وشروع به نویشتن درزیرآن کردم. معلوم است که ، حملات تروریستی درهمه جا وبا همه انواع آن قابل سرزنش می باشند! با وجود آن ،اگرتروریستان به سفارت های اسرائیل وامریکا درنا یروبی ، مرکزکنیا حمله می کر د ند ، توجیه تا حدی لرزانی می توانست داشته باشد. اینکه به هتل حمله کرده اند ،بیانگربی ایمانی وبی اخلاقی وبی عقلی شان می باشد. ازاین نگاه که تروریستان درسال 1998 به سفارت امریکا درنا یروبی حمله کر ده بود ند وامریکا به پایگاه القاعده در جنوب افغانستان حمله انتقام گیرانه کرد که تلفاتی به تروریستان درپی داشت. باحتمال قوی ، حمله نامبرده باعث حمله الشباب نه سفارت امریکا ، بلکه حمله به هتل وقتل وزخمی شدن بی گنا هان شد. این را می گویند تباه کاری وستیز با اسلام!
ازاین نگاه که ،حمله های تروریستی ای تروریستان مذ هبی ازافغانستان درمرکزآسیا تا سومالی درشرق افریقا وشمال نیجره درغرب آن تاکنون به علت ها وبهانه های مانند بهانه ای بهوده ای الشباب درکنیا صورت گرفته اند،سخن ازبی ایمانی وبی اخلاقی وبی عقلی آن ها برایم برجسته شده است. مثلا، حملات تروریستی طالبان به نمازگزاران درتخار، هرات ، هلمند، خوست، پکتیکا،ننگرهار،کنرها وحمله ای پُرتلفات آن ها درهتل اورا نوس به مراسم روزمیلاد رسول ص درکابل آن هم به نقطه ای تجمع مولوی ها وملا ها،چیزی جزبیانگر بی ایمانی، بی اخلاقی وبی عقلی ای تروریستان مذ هبی بوده نمی تواند.
وقتیکه می گویم تروریستان مذ هبی بی ایمان وبی اخلاق وبی عقل می باشند ، این سخن نغزفارسی بیادم آمد که:" تا که ابله درجهان باقیست / مفلس درنمی ماند!" بطورنمونه ، پاکستان مفلس بود ورهبران جهادی افغانستان ابله وطالبان ابله ترمی باشند! دیده شد که مفلس به خون ابلهان دارای بم اتوم شد وبه خون ابله ترها یا طالبان دالرازامریکا وعرب های ابله می گیرد تا آن را نگهداری کند. خوب است که امریکا مفلس را شناخته ودیگربرایش دالربخشی نمی کند واگربکند، با شرایط کمرشکن می کند.
معلوم است. اگرپاکستان به حیث مفلس با خون ابلهان وابله تران افغانستان بازی کرد ودارای بم اتوم شده است، پشت سرالشباب سومالی هم یک یا دومفلس یا دوپه نشسته وکارهای می کنند تا دالرهای امریکایی یا منا بع دیگری را فراچنگ نمایند .زیراکه امریکا درسال 2006، باکشیدن پای حبشه به سوما لی ، حکومت داد گاه های اسلامی به رهبریی شیخ احمد را برانداخت ودرواقع با کوبیدن مسلمان های میانه روکمک به تقویت تند روان وپیدایش الشباب ازشکم آن ها کرد. حبشه که متوجه شد اشتباه کرده است ،نیروهای نظامی خود را ازسومالی بیرون کرد. با بیرون شدن نیروهای حبشه ازسومالی ،حکومت موگد یشو لرزان تروالشباب قوی ترشد. ازاین که موقعیت سرزمینی ای سومالی مانند موقعیت افغانستان اهمیت ندارد،حکومت ارتره که مفلس ترین کشوردرمنطقه هم نزاع با حبشه دارد ،پشت سرالشباب قرارگرفت. یعنی به نفع ابله کوچک ، مفلس کوچک توانست نقش مهم بازی کند. دربازی افغانستان ، درحالیکه هم امریکا دربرخورد با پاکستان یا با دار طالبان ابله تردرمانده شده هم ائتلاف نظامی ها وملاهای پاکستانی تا حدی فروریخته هم عربستان منبع مالی ائتلاف نامبرده دریمن درمانده شده هم حکومت آخوند یی ایران درسوریه با وجود هزینه ای بیشتراز70 میلیارد دالرزیرفشارامریکا، عربستان واسرائیل قرارگرفته است ودرداخل خود هم گرفتاربحران اقتصادی ونارضایتی های بی شمارمردم شده است. بنا برآن،امیدواری به درمانده شدن مفلسان ومهارشدن ابله تران یا تروریستان مذهبی بیشترشده است. ازاین رو، تمرکزبه بی ایمانی وبی اخلاقی وبی عقلی ابلهان ودرمانده شدن مفلسان اهمیت بیشتری پیدامی کند.
بنا برآن ، به اهمیت وارزش ایمان واخلاق وعقل درزند گی ودیانت مسلمان ها ونبود آن ها درفکروعمل مفلسان وابلهان تروریست بطورکوتاه تمرکزکرده نویشته را پا یان می دهم. نگاهی به قرآن نشان می دهد که خداوند درسوره"عصر"،ایمان وعمل صالح را به گونه ای همبسته وجدا ئی نا پذ یردانسته و بیان کرده است. یعنی فردی یا گروهیکه ایمان دارد ،عمل صالح می کند. ازاینکه تروریستان آدم می کشند،گره زدن ایمان به آن ها توجیه ندارد. درباره اخلاق ،می توانم بگویم فراورده ای ایمان وعمل صالح می باشد. یعنی مومن نیکوکاراست ونیکوبودن ونیکوکاری جوهر اخلاق دینی وانسا نی می باشد. اینکه پیامبرص گفته است که برای تمثیل مکارم اخلاق برانگیخته شده ام وخدا او را ابلاغ کننده ای قرآن گفته است. پس، جوهرکتاب الهی / قرآن می شود اخلاق. ناگفته نما ند که من وما یا تا من وماهستیم، مسئله ای اخلاق مطرح نیست. به این خاطرکه، من وما خود را گرامی می داریم. بنا برآن، اخلاق دررابطه فرد وگروه یا با دیگران است که حضورومعنا پیدا می کند. به سخن دیگر،محترم داشتن دیگران وحقوق وعزت شان می شود اخلاق. ازاینکه تروریستان ابله ترهستند وبرای رفتن به بهشت که مفلسان به آن ها آموخته اند،مسلمان کشی وانسان کشی می کنند ،به صراحت می گویم ازخلاق تهی می باشند. درباره عقل وخرد هم ،مسئله ای مهم این است که تمیزحق وباطل می کنند. همین که تروریستان مذ هبی باطل را حق وحق را با طل می دانند ودرجهت تحقق باطل مومنان را می کشند، معلوم می شود که ازعقل بهره ای ندارند.

0 comments:

Post a Comment