Thursday 10 January 2019

سکولاریسم دموکراتیک ؛ برای نجات اسلام ازشراستبداد شاه ، شیخ ونظامی ها،باید درکشورهای مسلمان رایج شود

ابراهیم ورسجی
بیستم ماه جدی 1397
این تحلیل ؛ درپیوند به مقاله ای زیر عنوان :" بهترین مدل برای رابطه دین ودولت چیست؟" نویشته داوود فرحی ، نشرشده درسایت ملی- مذهبی ، بتاریخ 20 ماه دی/ جدی ، ارایه شده است. ازاین که درصفحه ای فسبوکم پخش شده است، لازم دانستم که درسایت اند یشه هم پخش شود؛ تادوستان ازآن مستفید شوند. نویشته آخوند داوود فرحی رابطه به سکولاریسم ندارد؛ ازاین رو، به نفع این گونه آخوند ها می دانم که درباره مسایلی که فهم درست ندارند ابرازنظر نکنند. ازاین سکولاریسم را حکومت ملاهای ایران بسیارزشت معرفی کرده است،هرملای به خود حق می دهد که درباره ای آن بدون اطلاعات دقیق سخن بگوید. واقعیت این است که ، سکولاریسم فکرواندیشه ای این جهانی درباره ای جهان وپیدا کردن راه های حل مشکلات جامعه بشری درروشنای آن می باشد. مثلا،فیزیک، بیولوژی، ریاضی،منطق، فلسفه،سیاست،حقوق،جامعه شناسی ،اقتصاد ،روانشناسی و....همه علم های این جهانی وسکولارمی باشند. علم دین هم بحث درباره ای رابطه انسان با خدا وپرستش او می باشد ومطابق سوره عصرخلاصه شده درایمان وعمل صالح که مسلمان ها اکثرا آن ها را ندارند. دررابطه به جدای دین وحکومت که سکولاریسم درآن منحصر شده وملاها ازآن هراس دارند،بهتراست بگویم که حکومت پدیده ای مد نی است نه شرعی / فقهی.اینکه فقه برابر به شریعت گرفته شده است تا به اولی تقد س داده شود،مخالف قرآن می باشد.بطورنمونه،درچهارآیه ای قرآن واژه شرع آمده است که درهیچ کدام معنای قانون را نمی دهد. پیامبرص هم دراخرین برهه ای زند گی اش گفت که کتاب خدا وسنت یا گفتاروکردارخود را به مسلمان ها گذاشته ام. متاسفانه،آخوند های شیعه آن راتحریف وعترت ساختند.
جالب این است که ،خلیفه های بعد ازپیامبرص هم ازشریعت یادی نکر د ند وقرآن وسنت متکای گفتاروکردارشان بود.با وجوداینکه با کاربرد خلیفه وامام مخالف می باشم ودلیل قرآنی هم برای مخالفت خود دارم،اما موضع خلیفه هادرعدم کاربرد شرع را تایید می کنم.ازاین که معاویه وعمروابن عاص دودغلکاردرتاریخ مسلمان هابرای پنهان کردن بغاوت خود علیه خلیفه چهارم ،اصحاب را تقدیس کرده اند تا به خیانت خود بنام صحابی چپن دینی بپوشانند وقشرملاهاراهم آن دو تولید کرده اند،مصیبت مسلمان ها ازهمانجا شروع شد. ملاهای شیعه هم درادامه تحریف کاریی سلطنت معاویه دوکاربسیار زشت را روی دست گرفتند:نخست،بجای مبارزه علیه معاویه ویزید ، بداو ودشنام به سه خلیفه وعایشه پرداختند؛دوم، امام زمان درست کردند آن هم غایب. درقرآن ، آیه هرنفس مرگ را می نوشد ،جای برای امام زمان باقی نگذاشته است. بهرحال،امام زمان وغایب یک خوبی هم داشت وآن اینکه تاآمدن او حکومت آخوندی شکل گرفته نمی تواند. افسوس که امام زمانی ها شریک دستارخان حکومت جنایت کارصفوی شد ند.خوب است که شریعتی آن هارا پیرو شیعه صفوی معرفی کرده است.
درحالیکه شریعتی مذهب امام زمانی ها را شیعه صفوی معرفی کرده است،من فارسی زبان سنی مطابق آیه 25 سوره آهن،برنبود حکومت اسلامی تاکید می کنم. مثلا،درآیه نامبرده آمده است که :رسولان را با بینات فرستادیم وبا آن هاکتاب ومیزان هم فرستادیم تا مردم برقسط سرنوشت خود را رقم بزنند.درسوره دیگری ازقرآن ، مسئولیت پیامبر پندواندرزآمده وبه او گفته شده است که برمردم سیطره اعمال کرده نمی توانی. بنا برهردوآیه یاد شده وآیه امورمسلمان ها برشورومشورت حل وفصل شود،حکومت فقهی پشت معرکه می افتد. یعنی مسلمان ها حکومت خود را خود تعیین وازآموزه های اخلاقی دینی مانند عدل وشوراوقسط درآن بهره برداری می کنند.ازاین رو، می توانم اسلام را دین سکولاروحکومت مسلمان ها را حکومت سکولاربنامم.ترسناک این که ،درسال 1367 درتهران بودم که خامنه ای درخطبه های نمازجمعه گفت که دولت درچارچوب دین مسئولیت دارد که سخن سید قطب است. برخلاف، خمینی گفت که نه خیر! دولت برای بقای خود می تواند احکام دین حتاتوحید را تعطیل کند! وقتیکه رهبر جمهوری اسلامی برای بقای حکومت می تواند احکام دین را تعطیل نماید، آقای فرحی حق دارد برای ادامه تعطیل احکام دین سکولاریسم ستیزی کند! همچنان که بسیاری سکولارنماها درکشورهای مسلمان دین ستیزی کرده کمک به ظهور تند روی وتروریسم مذ هبی کرده اند. ازاین رو،تحقق سکولاریسم دموکراتیک را درکشور های مسلمان برای نجات دین دین از شر استبداد شیخ وشاه ونظامی ها مفید دانسته به آخوند فرحی پیشنهاد می کنم که اسلام واصول الحکم ازشیخ علی عبدالررازق ونزدیک به همین عنوان ،نویشته ای صاد العظم نویسنده ای سوری مطالعه نماید!

0 comments:

Post a Comment