Saturday 4 January 2020

رئیس جمهور ترامپ ؛ دررابطه به قتل سلیمانی ، به فرموده ژنرال دیوید پطریوس ، عمل گرد


ابراهیم ورسجی
چهاردهم ماه جدی 1398
این تحلیل ؛ درپیوند به تحلیل یا گزارشی زیرعنوان :" ترامپ وقتل سلیما نی ، چرا حا لا؟" ، گزارشگر،خشا یار جنیدی ،پخش شده در سا یت فارسی بی بی سی ، بتاریخ 4 ژانویه 2020 برابر به 14 دی / جدی 1398 ، ارایه شده است. ازاین که درصفحه فسبوکم پخش شده است ، بهتردانستم که در سا یت "اندیشه" هم پخش شود ، تا دوستان وفرهنگیان ازآن مستفید شوند. ژنرال دیوید پطریوس فرمانده سربازان امریکای درعراق پسا صدام حسین ،گفته بود که حشد شعبی یا گروه خیزش مردمی ازشیعه های عراقی زیر فرمان قاسم سلیمانی ازداعش بد تر هستند.ازگفته پطریویس معلوم می شود که اگربه او دردوره ریاست جمهوری بارک او ما اجازه کار درعراق داده می شود ،پیش ازنابود کردن داعش ،حشد شعبی را نا بود می کرد. طوریکه در کتاب"جنگ اوبا ما"نوشته ای با ب ود وارد ، آمده است ،اوبا ما پیش از وارد شد نش به کاخ سفید،جو با یدن معان خود را به پاکستان وافغانستان اعزام کرد تا به زرداری وکرزی بفها ند که کاخ نشین بعدی کاخ سفید مانند بوش با شما رفتارنمی کند. درباره توهین شدن کرزی واعضای امنیتی کا بینه اش توسط با یدن درارگ ،به مقاله "اولین سفر جوی بایدن به کابل " ، نوشته بنده درسایت های:انسان گرای" و"اندیشه" مراجعه نما ئید تا دریابید که تا چه حد به کرزی وتیمش توهین کرده بود؟!
بعد از وارد شدن بارک اوبا ما به کاخ سفید ،ژنرال دیوید پطریوس ازعراق به افغانستان اعزام شد. اعزامی که به نفع حشد شعبی وسلمانی فرمانده ایرانی آن تمام شد. من که تمام یا اکثرکتاب های نوشته شده توسط سیاست مداران ونوسند گان امریکای درباره افغانستان وپاکستان وایران وخاورمیانه را ازکتاب فروشی های دست دوم درپایتخت کا نادا ارزان خریداری وعزم نوشتن کتاب های به عنوان های:" اسلام ، غرب وتروریسم" و" افغانستان دربرهه بازی بزرگ دوم"کرده ام که اولی تقریبان کامل شده است،ازقبل کشتن قاسم سلیمانی وسرکوب حشد شعبی زیرفرمانش را قابل پیش بینی می دانستم. نا گفته نماند که ، هم پطریوس هم جانشینا نش درافغانستان ،جمهوری اسلامی وسپاه پاسدارانش را حامی تروریسم درافغانستان می دانستند ومی دانند.
بهرصورت،بهتراست که درباره زمان کشته شدن سلیمانی توسط رئیس جمهورترامپ ابرازنظرکنم. جالب این است که ، جمهوری اسلامی وسلیمانی اش همسنگربا امریکا علیه داعش درعراق جنگ وشهر موصل دومین شهر سنی نشین آن بعد ازبغداد را ویران کرد ند. درداخل بغداد هم که حکومت دراختیار شیعه های نوکر جموری اسلامی می باشد ،توسط خود شیعه ها متهم به فساد شده است. بنا برآن، شیعه ها اول درجنوب ودوم دربغداد به خیزش علیه آن دست زدند وشعار خیزش گران هم علیه جمهوری اسلامی ونوکران عراقی اش می باشد. بنا برآن، جمهوری اسلامی سلیمانی را به بغداد فرستاد تا خیزش گران را سرکوب وقتل کند که تا حدی زیادی کرد. مثلا،آنقدرکه سلیمانی از اول اکتوبر تا اخیردسامبرسال گذ شته ، یا روزکشته شدن خودش در بغداد،شیعه کشی کرد که صدام حسین در 20 سال دوره حکومتش نکرده بود! افزون برکشتن شیعه های عراقی معترض، سلیمانی یک غلطی بزرگ کرد وآن اینکه امرحمله به پایگاه امریکارا داد که درآن یک پیمان کارکشته شد. به حیث واکنش ، ترامپ فرمان حمله به پایگاه کتایب / گردان حشد شعبی را داد که درآن 27 نفر کشته شد ند. بطورواکنش، سلیمانی امر هجوم به سفارت امریکا توسط حشد شعبی را داد وترامپ هم خودش وهمدستان شعبی اش را کشت. برای من ،جالب این است که ، ترامپ اول ابوبکر بغدادی را کشت ودوم سلیمانی را. یعنی سخن پطریوس را عملی ساخت که حشد شعبی از داعش بد ترمی باشد وبا ید علیه هردومبارزه شود. طرفه اینکه ،سلیمانی هم با هجوم به سفر امریکا با عث کشته شدن خودش وبزرگان حشد شعبی شد هم به حضور نیروهای امریکای درعراق افزود! کاری غلطی که به نفع عربستان ودیگر امارت های جنوب خلیج فارس واسرائیل می باشد که درسر هوای ایجاد ائتلاف علیه خطر جمهوری اسلامی درمنطقه را می پرورانند. در باره انتقام سخت دربدل قتل سلیمانی که ولی فقیه ازآن سخن گفته است،با توجه به فرود نرخ رشد اقتصادیی ایران به منفی 9 زیر صفرونارضایتی گسترده مردم از جمهوری اسلامی وافزایش تحریم های امریکا برآن، فکرنمی کنم که به گفته خود عمل کرده بتواند.

0 comments:

Post a Comment