Friday 3 January 2020

جمهوری اسلامی وسپاه قد سش شاخ ودمی کوتاه ترازپاکستان وطا لبا نش درافغانستان ندارند

ابراهیم ورسجی
سیزدهم ماه جدی سال 1398
این تحلیل را درپیوند به گزارشی زیر عنوان : " واکنش افغان ها به خبرکشته شدن قاسم سلیما نی " نشر شده درسایت فارسی بی بی سی بتاریخ 3 ژانویه 2020 برابر به 13 ماه جدی 1398 ارایه می کنم. اگرچه پیشترازاین گزارش هم ابرازنظرکرده بودم، بهتراست یاد آورشوم که با توجه به واکنش افغان ها، لازم دانستم نظر خود را باردوم با کمی تفاوت ازبارنخست ابراز کنم ونظرم این است که: جمهوری اسلامی ازشروع کارش تا کنون ازطریق سپاه پاسداران به خصوص سپاه نام نهاد قدس زیر فرمان سلیمانی ،کارهای تباه کارانه وتروریستی ونفاق انگیز درافغانستان کرده ومی کند. مثلا،سال 1361 درتهران درنزدیک دفتر نهضت آزادی زندگی می کردم وروزانه سری به کتاب فروشی این گروه نو اند یش مسلمان می زدم واند یشه نوگرای اسلامی مهند س بازرگان هم برایم پذیرفتی بود. ازرفت وآمد من به د بیر وقت نهضت آزادی اطلاع داد ند وروزی مرا بدفتر دعوت کرد ند. دردفتر،دبیرنهضت آزادی به من گفت که مهند س بازرگان می گوید که قد س ما کابل است که توسط شوروی اشغال شده است وبجای دفاع ازآن ، رژیم ولایت فقیه ازراه قد س به کربلا می رود. دبیرهمچنان گفت که مهند س دستورداد که با دفتر های سازمان های مهاجرین افغانستانی درتهران تماس بگیرید تا فکر کنیم که چه کمک به آن ها کرده می توانیم؟ متاسفانه ،افرادی با ریش های بلند ومغزهای خالی یافتیم! بعدا ،دبیربه من گفت که حالا شمارا مرد روشنفکر یا فتیم ،آیا آماده هستید که با مهندس بازرگان گفت وگو کنید ومن گفتم که نه! او گفت که چرا؟ گفتم که شما حزب مخالف ولایت فقیه می باشید وما هم که جوانان مسلمان آواره درتهران. یعنی اگربا مهندس ببینیم ،رژیم ولایت فقیه مارا در اسلام قلعه به خاد رژیم روسی تسلیم می کند ومن هم روانه ای پاکستان شدم.
ازآن تاریخ تا کنون ، می دانم که رژیم ولایت فقیه وسپاه قد سش جزخیانت کاری به افغانستان نکرده ونمی کنند. مثلا، بعد ازتشکیل دولت مجا هد ین بریاست استاد ربانی ، اول رئیس روابط بین المللی آن ودوم شهردارکا بل شدم وشا هد بودم که ولایت فقیه ونوکران شیعه اش وپاکستان ونوکران افغانش با دولت مجا هدین جنگ وکا بل را ویران کردند. خنده آوراین بود که ،پاکستان وعربستان توسط حزب اسلامی نتوانستند دولت مجا هدین را ازکا بل ویران بیرون کنند! بنا برآن ، طالبان را سا ختند ونوکران هزاره ولی فقیه همکار طالبان شد ند وآن ها هم مزاری رهبر حزب وحدت رادرحالیکه همکارآن ها شده بود کشتند. پیش از کشته شدن مزاری وبعد ازآن ، بار ها به بروجردی معاون وزیر خارجه ولی فقیه که به کا بل رفت وآمد می کرد گفته بودم که سیاست شما دوگانه می باشد.ازاین که ولایت فقیه به تقیه با وردارد ومن مسلمان سنی وپژوهش گردینی تقیه را منافقت می دانم ،به دوستان ایرانی رژیم تقیه کارحق میدهم که به مسلمان های سنی حتا شیعه ازافغانستان تا لبنان خیا نت کنند که کرد ند! مثلا،درافغانستان ،هزاره ها اکثرا دربامیان وکناره های آن زندگی می کنند. منا طقی که تروریستان درآن حضورندارند.اما ولایت فقیه یک مکتب وبیمارستان به شیعه ها نساخت. برخلاف، قاسم سلیمانی فرزندان هزاره های افغانستانی مهاجردرایران را بنام لشکر فاطمی به سوریه برد تا سنی کشی نما ید که کرد. ترسناک این است که ، روزی دوستی نواری را برایم فرستاد ودرآن دیدم که یک هزاره را یک داعشی درسوریه گرفته وبه عربی به او می گوید که " انت شیعه / هزاره/ توشیعه وهزاره هستی وبر سرش می کوبد! اکنون که قاسم سلیمانی سوریه را با لشکرفاطمی اش به روسیه تسلیم کرده واسرائیل برقرارگاه های او دردمشق می کوبد،لشکر فاطمی را به افغانستان برگشتانده ومردم به سوی افراد آن به گونه طالبان ایرانی نگاه می کنند! رژیم ولایت فقیه این روز ها میزبان طالبان پاکستانی هم می باشد! بنا برآن،به صراحت می گویم که سلیما نی وسپاه قد سش ودبیر آی اِس آی / شبکه جاسوسی ارتش پاکستان وطالبانش درافغانستان یک کار کرده ومی کنند وآن هم که تروروتباه کاری می باشد!

0 comments:

Post a Comment