Sunday 22 July 2018

واقعا، هم جهاد افغانستان هم امام ساختن خمینی ، برنامه ریزی شده بو دند

ابراهیم ورسجی
اول ماه اسد 1397
این تحلیل ؛ درپیوند با " گفت وگوی منتشر نشده با عبا س امیرانتظام به عنوان : آمدن خمینی "برنامه ریزی" بود"! نشرشده درسایت کیهان لندن بتاریخ اول اسد 1397 ، ارایه شده است. ازاین که درصفحه فسبوکم پخش شده است، بهتردانستم که درسا یت اند یشه هم پخش شود، تا دوستان ازآن مستفید شوند.آری، به این گفت و گوی مهند س عباس امیرانتظام ، زندانی بی گناه 39 ساله ای جمهوری اسلامی که بتاریخ 21 سرطان بعد از زندگی 39 ساله درزندان جمهوری اسلامی وزندان خانگی وفات کرد ودراین مدت به فرزندانش اجازه ندادند که با اوملاقات کنند؛ به این خاطر، تبصره می نویسم که به کتاب دوجلدی" جهاد افغانستان وجنگ سرد قدرت های بزرگ" ، نوشته ای من را بطه ای تنگا تنگ دارد. یعنی جهاد مجاهد ین افغانستان درراه خدا ؛ جنگ سرد باهمی کمونیزم روسی وسرما یداریی امریکای بود. بلی، انقلاب اسلامی ایران وامام دروغین ساخته شدن حاج آقا خمینی هم بخشی ازبازیی امریکا برای غارت دموکراسی وآزادی خواهی ایرانی ها واستعمال اسلام علیه کمونیزم روسی بود. دراین راستا، چهارعکس زیررا که می بینید،ازراست به چپ، عباس امیرانتظام ،همان زندا نی بی گناه 39 ساله جمهوری فقهی خمینی وعکس دوم هم مهند س بازرگان رئیس دولت موقت پسا آریا مهری ونفرسوم را نمی شناسم وچهارم ابراهیم یزدی می باشد که همکارداملا خمینی وزندانی ملا خا منه ای شد! بلی، من درسه ماه اخیر عمرحکومت موقت بازرگان درتهران بودم وازتلویزیون ایران سخنان رئیس دولت موقت وخمینی را می شنیدم. ازاینکه درآن وقت، درحال رهاشدن از مبارزه اید ئولوژی زده ای اسلامی بودم، با شک وتردید به سخنان خمینی و بازرگان به خصوص اولی می نگریستم. درحالیکه با شک وتردید به سخنان ووعده های حاج آقا خمینی به ایرانی ها می نگریستم، باورنمی کردم که غارت انقلاب دموکراتیک ایرانی ها وقربانی کردن آن به پای آخوند ها ودرتنگنا قراردادن کمونیسم توسط امریکا درمیان باشد.
آری، وقتیکه شوروی وفات کرد وفرمانده مسعود مرا به کابل دعوت کرد ورفتم وبه او گفتم که شما واستاد ربانی کا ندید امریکا، عربستان وپاکستان نیستید! پس، کوشش نما ئید که کا بل ویران نشود واو هم با دقت به سخنان من گوش داد ووضع دشوارموقعش نداد که به آن ها عمل نماید! بهرحال، من همکار ربانی ومسعود بخاطر درست بودن موضع شان درشرایط دشوارشده بودم! با اینکه همکارآن ها شده بودم، توجهم به کاربرد دانش سیاسی وعلاقمندی ام به ژورنالیسم پژوهشی کم نشد. ازاینکه بعد ارتمام کردن بخش سیاسی ، بخش تاریخ دانشگاه پنجاب را خصوصی خوانده بودم وامتحان هم دادم وموفق هم شدم. درواقع، فهم تاریخ پاکستان ودشمنی آن با هند واهمیت افغانستان برای اولی بخاطر باختن بنگله دیش، برایم دررخ داد های افغانستان پسا شوروی وبازی امریکا با موقعیت افغانستان وتباه کاری پاکستان بنام اسلام که نماد آن تروریسم طالبان می باشد، اهمیت دو چندان پیدا کرد. اگر چه در کتاب "جهاد وجنگ سرد قدرت های بزرگ"، که ازبازی بزرگ روسیه تزاری وهند بریتا نیا تا شروع حکومت سیاه کار- امریکای - انگلیسی- پاکستانی طالب کرزی را دربرمی گیرد،به بسیاری مسایل تماس گرفته شده است.خوب است که اکنون بسیاری برنامه های مخفی شبکه های زیرزمینی فاش شده واطلاعات زیادی برایم میسرشده است. مثلا،برنامه بودن آوردن خمینی وامام ساختن او وتمام جنگ های تباه کننده ای خاورمیانه میان شیعه صفوی وعربستان وهابی وتروریسم پاکستانی- عربستانی در افغانستان وتشریف آوردن امریکا وانگلیس به این کشوردارای تاریخ نا شاد بنام مبارزه با تروریسم وتهی از باد شدن پوقانه ای ناسیونالیسم افغانی وبنیاد گرای حکمتیاری- افغانی وتروریسم طالبانی افغانی وویران شدن کابل وشمالی دومنطقه ای اکثرا تاجیک نشین وپایگاه تروریسم مذهبی ساخته شدن دو طرف مرزی دیورند یا منطقه ای پشتون نشین،بازی های نا پاکی بودند که دیدیم ومی بینیم.افسوس که مردم افغانستان بنام دین فریب داده شد ند ونسل نو چنان در گرایش های تند روانه ای مذهبی وگرایشات تند روا نه ای قومی توسط قبیله گرای طالب کرزی وطالب غنی گرفتار شده اند که وقت وتوان فهم درست مسایل را ندارند. بهررو،من؛ به حیث فرد شاهد همه بازی های نامبرده وتحصیل کرده علوم سیاسی وتاریخ ودارای مطالعات اسلامی مسئولیت خود می دانم که تا حد امکان ازفتنه ها پرده برداری کنم تا نسل نو درچاله ای نه افتند که نسل دوره من افتاد ند!

0 comments:

Post a Comment