Thursday 12 July 2018

طا لب غنی ای فا شیست ؛ به سوی مسخره شدن بیشتر روان است

ای غلام ابن غلام ابن غلام / حریت اند یشه تورا حرام
اقبال
ابراهیم ورسجی
22 سرطان 1397
درجهان سیا ست ، قا عده وقانون وجود دارد. متاسفا نه ، طالب غنی ای فاشیست نه خود ش قا عده وقانون وعرف دیپلماتیک را می دا ند تا رعایت کند ونه با دارش به این نوکر بی عرضه قد روقیمت قا یل است. مثلا، روز سه شنبه دهم ماه سر طان ، همه ازطریق رسانه های دا خلی وخارجی دید ند که پامپئو وزیرخارجه امریکا به کا بل آمد وطا لب غنی برخلاف عرف دیپلما تیک دنبال او می رفت نه اینکه بداند که رئیس جمهور افغانستان است وقدر وقیمت درجهان سیاست دارد! اگرچه می دانم که طالب کرزی و طالب غنی قد ر وقیمیت نداشت وندارد، اما ازاینکه این بی عرضه ها را کهنه ونو استعمارگری درادامه ای نوکریی دیگرنوکران قبا یلی خود ارگ نشین ساخته اند ، مجبورهستم درزمینه ابرازنظرنموده بر ارزش قواعد حقوقی ودیپلماتیک ورعایت آن ها توسط آقا وغلام تا کید نما یم.
جای تا سف است که ، طالب غنی درارگ دنبال وزیر خارجه امریکا می رفت! ازآن هم مسخره این که، روز چهارشنبه بیستم ماه سرطان ، درگردهمای سران کشورهای عضو ناتو دربرکسیل ، پایتخت بلژیک ، آقا یان جزوی ترین توجه به نوکرخود نکر د ند ! بطورنمونه ، اگررئیس جمهور،نخست وزیر یا وزیرخارجه کشوری وارد پا یتخت کشوری دیگری می شود ، کشورمیزبان ازاو مطابق عرف دیپلماتیک پذیرای می کند. برعکس، وقتیکه طالب غنی وارد بروکسیل ، پا یتخت بلژیک ، میزبان سران ناتو شد، ازمیزبان درمیدان هوای خبری نبود وموترسفارت افغانستان اورا برداشت وبه نشست گردهمای سران ناتو برد وآقا یان به غلام مانند یک فرد عادی رفتارکرد ند.
آری ، ازبرخورد تحقیر آمیزسران ناتو به طالب غنی دربروکسیل ، مرکزاتحاد یه اروپا ، این گونه برداشت کردم که آقا یان فهمیده اند که غلام بی ارزش ونا بکاری دارند! ازاین رو، برخورد توهین آمیز با اوکرد ند ! معلوم است که ، این گونه برخورد تحقیرآمیز با طالب غنی ؛ نشانگراین است که کشورهای غربی متوجه شده اند که اسپ شان درافغانستان قاطرازآب درآمده است! جالب این است که ، طالب غنی توسط با داران خود ش تحقیر شده ومی شود و انتقام چنان تحقیری را ازمردم افغانستان به خصوص ازبیک ها وهزاره ها گرفته ومی گیرد!
بطورنمونه ، همه می دانند که سا ل ها ست هزاره های زحمت کش هم کارمی کنند هم درس می خوانند ودستاورد کارودرس خواندن شان این است که ازولایت غزنی نما یند گان بیشتری به پارلمان اعزام کرده اند! برخلاف ، پشتون های قوم طالب غنی نه تنها توجه بدرس خواندن بچه های خود نکرده اند بلکه مانع طالبان شدن آن ها هم نه شده اند. ازاین رو، دومیوه ای تلخ را تحویل گرفتند:نخست، منطقه شان درولایت غزنی زیرسلطه طالبان رفته است؛ دوم، ملا یان وطالبان پشتون که دشمن دموکراسی می با شند؛ پشتون ها را به خود داری ازشرکت درانتخا بات تشویق کرد ند. ازاین رو، پشتون ها موفق نشد ند نما یند گا نی درپارلمان ازولایت غزنی داشته باشند.
دراین راستا، من که ازمردم بی چاره پشتون گیلایه ای ندارم ! به این خاطرکه، توسط طالب کرزی وطالب غنی به آن ها ستم روا داشته شده است ، نه توسط هزاره ها. قا بل تا سف است که ، بجای اینکه طالب غنی به این مشکل راه حل معقول جستجو کند، برخلاف قانون انتخاباتی رایج درکمیسیون انتخابات ، کوشش های مذ بوحانه را شروع کرده است تا انتخابات غزنی را حوزه ای کند. من ؛ درحالیکه ازحوزه ای ساختن تمام حوزه های انتخاباتی درکل کشورحمایت می کنم، تبعیض گری وهزاره ستیزی طالب غنی درغزنی را بشد ت سرزنش می کنم ودلیل های زیادی هم برای این محکوم کردن دارم.
مثلا ، این طالب کرزی وطالب غنی ودیگر طالبان دریشی پوش ارگ نشین ودرباری شان بود ند که کمک به تروریست ساخته شدن پشتون ها توسط ارتش پاکستان کرد ند. بطورنمونه، درپشاورشاهد بودم که با فروپاشی حکومت نجیب الله ووارد شدن فرمانده مسعود به کابل، غم به این گونه پشتو زبان ها بارید که تاجیک ها به قدرت رسیده اند. ازاینکه فرمانده مسعود واستاد ربانی کا ند ید ارتش پاکستان نبود ند وکاند ید آن حکمتیار بود،آی اِس آی به عربستان همه تاجیک ها را شیعه معرفی کرد تا عرب ها را فریب دهد که ایران برافغانستان غلبه پیداکرده است وخود این ها هم درغرب به نفع پاکستان تبلیغ را شروع وآی اِس آی هم به کمک گلبدین اول کابل ودوم با ساختن طالبان با ریال عربستان وبرنامه انگلیس ، شمالی ، درواقع دومنطقه اکثرا تاجیک نشین را ویران کرد.
برای شناخت بهتر این گونه وطن فروشان که درروزشعارعلیه پاکستان بنام مخالفت با خط دیورند می دهند وشب نوکری آن را می کنند، به آگاهان وفرهنگیان پیشنهاد می کنم که کتاب های زیر:" جنگ های اشباح" نوشته ستیو کول و" جنگ بوش وجنگ او با ما" نوشته های با ب ود وارد را که به زبان انگلیسی می باشند بخوانند تا دریا بند که این ها هم جاسوس ووطن فروش هستند هم برای فریب کاری شعارهای توخالی ای افغان گری می دهند ودرعمل افغان ها را قربا نی تروریسم پاکستانی ساخته اند. دررابطه به شیعه معرفی شدن تاجیک ها توسط آی اِس آی وپشتون زبان های نوکرش، سال 2012، دوستی ازعربستان برایم تلفون کرد که ازکا نادا به مکه آمده بعدا کابل بروم ومن هم چنان کردم. بعد از ادای حج عمره، بیست روزدرعربستان ماندم وتاجیک ها ی مقیم مکه به من گفتند که پاکستانی ها وطالبان وکرزیی ها ودارودسته شان همه تاجیک ها را به عرب ها شیعه معرفی کرده اند! با شنیدن آن تحریف، رفتم به دفتررا بطه عالم اسلامی ودیدم که یک مرد 120 ساله ای درمانده رئیس آن است وگفتم که یک انگلیسی دان جوان تررا برایم معرفی نما ئید تا با وی سخن های داشته باشم وچنان کرد ند. بحث مان یک ساعت یا بیشتر ادامه یافت که اول دوستانه بود وبعد تند ترش ساختم! البته این گونه که ، ازدوست عرب پرسان کردم که می دانی که 90 درصد اعضای طالبان قرآن را قرائت کرده نمی توانند وکشورشما به حیث مجری شریعت ازآن ها حمایت کرد؟ دوم، برایش گفتم که می دانی که نعمان ابن ثابت مشهور به امام ابوحنیفه تاجیک بود؟ تاجیکی که پیروان مذهبش بنام حنفی ، 75 درصد سنی های جهان اسلام را تشکیل می دهند؟
پس، چگونه شما عربستانی ها فریب پاکستانی ها وپشتو زبان های نوکرش را خورد ید که تاجیک های افغانستان شیعه می باشند؟ بلی، ازتاجیک ها یک اقلیت کوچک شیعه اسماعیلی می باشند که درمساجد شهرها اکثرا حنفی نمازادا می کنند! دراخیر، از او عرب خواستم که بفرما درکابل ودیگرشهرهای افغانستان ودو کتاب مذ هبی بزبان پشتو ، یا زبان آن های که تاجیک ها را به شما شیعه معرفی کرده اند به من نشان بده! بلی ، اگرازایران شیعه تشویش دارید ، به شما به صراحت می گویم که درافغانستان فارسی زبان یا همزبان ایران،دربخش های: علوم سیاسی، اجتماعی، تاریخ، فلسفه، اقتصاد، فرهنگ، حقوق ودیگرشاخه های علوم ، کتاب ها زیاد وارد می شوند که مذهبی نیستند وبرخی شیعه های کشورما هم زیاد به فقیهان شیعه درنجف گرایش دارند نه به فقیهان حوزه علمیه قم. بی چاره عرب که با شنیدن سخنان من غمگین شده بود؛ به گفت وگو پا یان داده ازدفتررابطه بیرون شدم! بهر رو، شا یان ذ کراست که، دراین نوشته ، از شیعه معرفی شدن تاجیک های افغانستان توسط آی اِس آی ونوکران افغانش به این خاطر سخن گفتم تا روشن نما یم که ما با سیاسی ها ومذهبی های منافق ازبخش خاص جامعه مان مواجه هستیم که به حکومت کردن به نفع بیگانگان اهمیت می دهند نه به نفع مردم حتا قوم خود شان!
ازاینکه بحث شیعه معرفی کردن تاجیک ها درعربستان توسط فاشیستان وتروریستان نوکرپاکستان ، درادامه هزاره ستیزیی طالب غنی درغزنی صورت گرفت، بهتراست که به ازبک ستیزی اونیز تماس گرفته نوشته را پا یان دهم. درزمینه ، همه مردم به خصوص آگا هان می دانند که طالب غنی چگونه درانتخابات جمهوری سال 1393 ، بر سر ژنرال دوستم کلاه گذا شت تا آرای ازبک ها را بدست آورد؟ آری، هم آرا ئی ازبک ها را بد ست آورد هم موفق هم نشد. ازسوی دیگر، ازاین که طالب کرزی برای رئیس جمهورساختن طا لب غنی درانتخا بات تقلب کرده بود، مردم خشمگین ارگ یا طویله فاشیست ها را محاصره کرد ند. مسئله ای که بحران خلق کرد وباعث شد که وزیرخارجه امریکا به کابل آمده بنام حکومت وحد ت ملی، طالب غنی را درجای طا لب کرزی نصب کند. خنده داراینکه ،چند ماهی نگذ شته بود که طالب غنی با تهمت زنی سیا ست کنارزدن دوستم را روی دست گرفت وموفق شد که اورا روانه ای ترکیه نماید تا کمک به طالبان نما ید.
دراین راستا ، بررسی های که تا کنون کرده ام ؛ نشان می دهند که طالب کرزی ، طالبان را به شمال برد وطالب غنی تروریسم آن ها را تقویت کرد وترورژنرال داود توسط طالب کرزی وکنارزدن ژنرال دوستم توسط طالب غنی، تطبیق کردن پروژه تقویت طالبان درشمال می با شد. البته به این گمان بهوده که ، طالبان کمک به احیای فاشیسم تاریخ زده عبدالرحمن خان ونادرخان می نمایند. غافل ازاینکه طالبان پروژه قبلی انگلیس وامریکا واکنون افتاده بدست پاکستان می با شد وپاکستان هم جز تبد یل کردن افغانستان به یک ولایت خود برنامه دیگری ندارد. خوب است دیگرقوم ها به خصوص تاجیک ها نگذا شتند ونمی گذارند که پاکستان به این هد ف شوم خود برسد.
درحالی که طالبان پروژه پاکستان برای مد غم کردن افغانستان به خا کش می باشد، طالب کرزی آن ها را ازهلمند به شمال برد وطالب غنی دارد تقویت شان می کند. مثلا، با ترورژنرال داود، کرزی مانع حذف تروریسم درشمال شد وطالب غنی اول به کند ز رفته مانع پاکسازی طالبان توسط ژنرال مراد علی مراد شد ودوم با زندانی کردن فریب کا رانه نظام الدین قیصاری ازولایت فاریاب، تلاش دارد که فاریاب، سرپل وجوزجان را تحویل طالبان بدهد! ازهمه خنده داراینکه ، طالب غنی ازیک طرف قیصاری ،نما ینده خاص دوستم را زندانی واعضای خانواده اش را شهید کرد وشماری زیادی ازازبیک های معترض رانیز کشته وزخمی وزندانی کرده وازسوی دیگرملا سروردانش ، معاون دوم خود را به ترکیه فرستاده است تا دوستم را به آشتی دعوت نما ید. خوب است که دوستم به طالب غنی ازطریق ملا دانش، پاسخ سرد داده است.
دررابطه به کشتارازبک ها درفاریاب، جوزجان وسرپل، توسط طالب غنی درجهت تقویت طالبان درمنطقه وهیات فرستادن او نزد دوستم به ترکیه، برداشتم این است که ازخیزش ازبک ها ولگد مال کردن عکسش وحمایت تاجیک ها وهزاره ها حتا برخی پشتون ها ازآن ها ترسیده است نه اینکه نیت پاک داشته باشد. ازاین رو، ازازبک ها به خصوص دوستم می خواهم که درک کند که " آزموده را آزمودن خطاست"! همچنان ، ازتاجیک ها وهزاره ها می خواهم دقت کنند که طالب غنی یک فاشیست تمام عیاراست وامروز قوم ازبک وفردا قوم دیگررا زیانمند می سازد. شا ید طالب غنی یک فاشیست احمق باشد اما فرقی نمی کند؛ به این خاطرکه، فاشیست احمق وهوشمند ندارد. یعنی هردو برنامه فاشیستی را به پیش می برند. مثلا، موسولینی پا یه گذارفاشیسم درایتالیا گفته بود که :" اگرپرهای مرغ تک تک کنده شوند کمترواکنش تولید می کند تا اینکه همه یک باره کنده شوند"! بلی ، غنی مطا بق توصیه استاد خود، قوم های دیگررا متفرق کرده ضربه می زند! ازاین رو، ازآگاهان همه قوم ها می خواهم که پرهای چتل این فاشیست را یک دم قطع کنند نه تک تک. درغیرآن ، فتنه ای را درکشوردامن می زند که با دار خود ش هم توان مهارآن را نخواهد داشت.

0 comments:

Post a Comment