Sunday 4 December 2016

تند روان وتروریستان مذهبی نما با استفاده ازضعف فرهنگی حکومت ؛ شاخ ودُم درآورده اند

ابراهیم ورسجی
خوب شد که برخی اعضای شورای نام نهاد ملی هم متوجه شده ا ند که بنام فرهنگ اسلامی در نهاد های تربیتی ومساجد افغانستان ؛ تروریستان ، تند روان وخشونت کاران مذهبی یا مذهبی نما تولید وتربیت می شوند! اگرچه این تحرک اعضای پارلمان بجاست، اما بسیارناوقت متحرک شده اند.مثلا،باریاست جمهوری کرزی ووزیر معارف شدن فاروق وردک ، دونوکرپاکستان وطالبان شاخته شده،شبکه های تند رو- تروریست پرورپاکستانی وارد عرصه فرهنگی وتربیتی افغانستان شدند. دراین زمینه،اسناد فراوان وجود دارد که ده ها هزارشهادت نامه دروغین توسط وزارت معارف برای بی سوادان وتروریستان حتا افراد پاکستانی توزیع شده ووزارت قبایل وسرحدات هم دراین بخش کمتر ازوزارت معارف کارنکرده است.وازهمین طریق واشتباهات وزارت های تحصیلات عالی واطلاعات وفرهنگ ، وملاگریی وزارت حج واوقاف، تند روان وتروریستان وارد مکتب ها - فاکولته ها ومساجد شده اند ، هم به حیث استاد هم به حیث شاگرد وکارمند.سال گذشته که هفته نامه " انسان گرای " را درکابل پخش کردم ؛ با واکنش های جاهلانه همان تروریستان وتند روان مواجه شدم ودرک کردم که چقدر این جنایت کاران وجاهلان درافغانستان رخنه کرده وازدین وفرهنگ با استفاده ازضعف فرهنگی وزیران حکومت بهره برداری می کنند.
بطورنمونه،یک مضمون از یک دانشمند مسلمان خارجی زیرعنوان" قرآن کتاب قانون نیست" پخش کردم ودیدم که جهل ونادانی وتروریسم وخشونت بنام دین درافغانستان شاخ ودم درآورده است. جای تاسف این است که، دوزن را که دوستان برایم معرفی کرده بود ند که یکی اش استاد فاکولته ودیگرش فاکولته خوانده بود ودرهیات تحریرهم نام شان را گرفتم ؛ ازتند روان وتروریستان بیشتر ازهمه همان باصطلاح استاد کم سواد بخاطرمقاله یاد شده عصبانی شده بود.استادیکه نه فهمیده است که قانون درقرن بیستم ازغرب وارد کشورهای مسلمان شده است.نگاهی به سابقه واژه قانون درافغانستان ، نشان می دهد که دروقت ساختن قانون درحکومت ظاهرشاه،موسی شفیق وپدرش مولوی ابراهیم درباره فقه وقانون نزاع کردند وشفیق به پدرش قبولاند که فقه دیگر است وقانون دیگر ؛ وقانون هم که معلوم است که مسئولیت های حکومت ونهادها ومردم ومناسبات باهمی شان را تعریف می کند.درآن نزاع ، قانون تثبیت شد وپدروپسرکه خدا بیامرزد شان کار های خود رابه حیث فقه دان وقانون دان به پیش برد ند.ازسوی دیگر،چند نفر ازاین تند روان وتروریستان با من تلفونی گپ زدند واخطاریه هم دادند. برایشان گفتم که من تنها نویسنده نیستم دراین شهر شهردارهم بودم ونیروی بشری عامیانه وروشنفکری هم دارم ودربرابر خشونت تان در صنف ها واداره هایتان آمده لت وکوب تان می کنم. زیراکه، برای بی منطق ، منطقی غیراززور کارآمد نیست! اگرچه اکنون موقتا دربیرون کشور هستم ، کوشش دارم که به کابل برگشته با ازسرگرفتن پخش انسان گرایی جبهه روشنفکری دینی یا اسلام میانه رو - عقلانی را درکوبیدن این وحشی ها وجاسوسان پاکستانی فعال خواهم کرد. با وجود اینکه ، دربیرون کشورمی باشم،خوشحال هستم که فن آوری مدرن به من این امکان را داده است که ازنظر فرهنگی درافغانستان حضور داشته باشم. بهرحال،ازوکیلانیکه موضوع تند روی وتروریسم مذهبی نمارا درپارلمان مطرح کرده وبه وزارت های مربوطه هشدارداده اند حمایت می کنم وازآن هامی خواهم که درزمینه جدی به پیش بروند که فردا دیرخواهد شد!

0 comments:

Post a Comment