Wednesday 21 December 2016

جهان ؛ شاهد دو انقلاب سازنده ویک انقلاب تباه کارانه می باشد

ابراهیم ورسجی
اول جدی 1395
درگذشته های دورونزدیک ، سخن گفتن ازانقلاب هم تابو بود هم پیام آوررهایی توده های ستمزده ازحکومت های مستبد - تباه کار. برخلاف ، اکنون ، انقلاب کمتربارمثبت وبیشتر بارمنفی را حمل می کند وباید بکند به وِیژه درکشورهای مسلمان. به این خاطرکه ، انقلاب ها درپوره کردن وعده های اولیه ی انقلابی ها ورهبران انقلاب ها موفق نه شدند. مثلا ، انقلاب الجزایر علیه فرانسه ، دراین کشور کمک به تثبیت کثیف ترین استبداد ویران گرکرد؛ انقلاب ایران منجربه حکومت ملا ها وبازگرداندن این کشوربه قرون وسطی کرد ؛ وانقلاب جهادی های افغانستان عقب گردی بد ترازانقلاب ایران وظهور تروریسم طالبان را ممکن ساخت. برخلاف ، درجهان غیر مسلمان ، تحولات وانقلاب ها سا زنده وترقی خواهانه بود ند ومی باشند.
ازاین رو، بهتراست که ازانقلاب های سازنده وتباه کارانه یاد کرده نویشته را ادامه دهم. بله ، منظورم ازانقلاب های سازنده؛ نخست،
ظهور مجدد روسیه بعد ازفروپاشی شوروی درجهان؛
دوم، برآمدن ترامپ برخلاف ساختار سیاسی - اقتصادیی ویران گرانه درامریکا وتباه کاریی آن درجهان می باشد؛
سوم ،انقلاب تباه کارانه ، برآمدن تروریسم مذهبی درنتیجه حکوومت های استبدادی درجهان اسلام می باشد.
آری! برآمدن مجدد روسیه درسیاست منطقه وجهان را ازاین نگاه اولین انقلاب سازنده گرفتم که فروپاشی شوروی باعث دوتباه کاری زیرشده بود: نخست، درخلای ناشی ازفروپاشی شوروی ، پاکستان نظامی- ملای، عربستان وهابی وایران فقهی ، اول افغانستان را ویران کردند؛ دوم، تروریسم را تولید کردند ؛ وجورج بوش بنیاد گرای مسیحی هم با استفاده ازخلای ناشی ازفقدان شوروی هم تند روی مذهبی ای مسیحی - یهودی را تقویت کرد هم بنام جنگ علیه تروریسم ، تروریستان را توسط پاکستان وعربستان درافغانستان تقویت کرد هم با اشغال عراق وبه قدرت رساندن شیعه های متعصب طرفدار ایران دربغداد، جنگ های مذهبی را درعراق دامن زد تا درنتیجه ی آن داعش ظهور وعربستان، امارات وقطر کمرآن را بسته نمایند. افزون برآن ، وقتیکه بهارعربی فرارسید، درمصر حکومت منتخب مردم توسط کودتا زمین بوس کرده شد، حکومت قذافی را امریکا وانگلیس وفرانسه برانداخته 20 میلیارد دالر اسلحه را دراختیار تروریستان از صومالی تا شمال نیجریه گذاشتند.
وقتیکه بهارعربی به سوریه رسید، روسیه اعلام کرد که نمی گذارد سوریه ، لیبیا شود ؛ وجمهوری اسلامی ایران با حزب الله لبنانی وشیعه های عراقی اش به کمک حکومت نظامی اسد که از7 درصد علوی های سوری هم نمایند گی نمی کند، پرداخته آتش جنگ های مذهبی را درآن کشورمشتعل کرد ؛ وعربستان وامارات وقطرهم تند روی مذهبی رادراین کشور تقویت کردند. نتیجه این شد که 11میلیون مردم سوریه یا نصف آن ها آواره شدند ونیم میلیون آن ها کشته وزخمی شدند وایران وروسیه هم حلب را دوروزقبل مخروبه ساخته تحویل گرفتند وتهران فخرفروشی هم کرد که موفق شده است. بدا بحال این گونه موفقیت که خانه وکاشانه ی مسلمان ها را ویران وهزاران نفرشان را شهید وزخمی واسیرکرده است!
ازاین رو، بهترمی دانم که تباه کاری ازافغانستان تا لیبیا را انقلاب ویران گرانه بنامم ! بله ، واقعا ویران گرانه است ومسئولیت آن را هم حکومت های پاکستان ، عربستان وایران بدوش دارند. مثلا، پاکستان مسئول تباه کاری درافغانستان، ایران وعربستان مسئول تباه کاری درعراق، سوریه ویمن وبحرین می باشند. ترکیه هم دراین تباه کاری ها بخاطرمهارخیزش کردهای خودش سهم دارد! درلیبیا هم ، معلوم است فرانسه وانگلیس مسئول درجه اول تباه کاری وامریکا مسئول درجه دوم آن می باشد ونتیجه کارشان هم به نفع تروریستان تمام شده است.ازاین رو، حق دارم حکومت های مستبد وتروریستان مسلمان را مسئول انقلاب ویران گرانه از کابل تا ترابلس بدانم ووحقیقت تلخ هم همین است!
دراین راستا، می توانم بگویم که فروپاشی شوروی خالیگاهی درمنطقه وجهان ایجاد کرد که کمک کرد به پاکستان وعربستان وایران تا تند روی وتروریسم مذهبی را تقویت نمایند. امریکای زیر رهبری جورج بوش هم که دربنیاد گرای دُم وشاخی کوتاه تر ازطالبان والقاعده نداشت، بنام جنگ علیه تروریسم طالبان ، طالبان ریشورا برکنار وطالبان نیکتای پوش را به قدرت رساند ؛ ودومی هم کمک به فربه شدن برا دران ریشوی خود کرد ند وباید می کردند واکنون هم می کنند! ازآن هم بد تر،جورج بوش وتونی بلیر ، بنام رابطه میان صدا حسین والقاعده که دروغ بود واصلا خود شان چنان رابطه ی راداشتند، حکومت صدام حسین را برانداخته شیعه های طرفدارایران را حاکم بغداد ساختند. شیعه هاهم سنی ستیزی کرده داعش را تولید کردند. عربستان وپاکستان هم طالبان پاکستانی والقاعده را ازپاکستان به عراق برده کمرداعش را بسته کردند. جالب این است که ، عربستان هم بداعش کمک کرد هم ازامریکا خواست که ائتلاف علیه داعش بسازد. ائتلافی که بینی داعش راهم زخمی نکرد! روسیه که بعد ازفروپاشی حکومت قذافی ، گفته بود که نمی گذارد سوریه ، لیبیا شود، بدفاع ازحکومت وحشی بشار اسد پرداخت که نتیجه ی آن ویران شدن سوریه می باشد.
بهرحال، بر آمدن روسیه جدا ازویرانگری اش درسوریه ، یک فایده دارد وآن اینکه درحال پُر کردن خالیگاهی ناشی ازفروپاشی شوروی می باشد. خالیگاهی که کمک به پاکستان کرد تا افغانستان ومنطقه را میدان خیزتروریسم مذهبی بسازد. درخاورمیانه هم ، وارد شدن روسیه باعث می شود که توازن قوا برقرار وکمک به مهارتروریسم نماید. همچنان ، دانالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب امریکا هم گفته است که با روسیه همسوی درمبارزه علیه تروریسم می کند. من درحالیکه همسوی ترامپ با پوتین درمبارزه علیه تروریسم را ستایش می کنم، به آن ها پیشنهاد می کنم که بدانند که حکومت های استبدادی ازگونه ی حکومت کنونی سوریه عامل برآمدن تروریسم می باشند. پس، کمک به تشکیل حکومت های قابل قوبل مردم ازکابل تا لیبیا کنند تا تروریسم مهار شود!
بهرحال ، من هم بر آمدن روسیه درسیاست جهان را انقلاب نامیدم هم بر آمدن ترامپ را. امعلوم است که ، برآمدن روسیه توازن قوا درمنطقه وجهان ایجاد کرده تروریسم ویکه تازی امریکای جورج بوشی را مهارمی کند؛ وبرآمدن ترامپ با وعده های که کرده است؛ واقعا، رویداد انقلابی می باشد. مثلا، ترامپ ، هیلاری کلنتن وبارک واوبامارا پایه گذارداعش نامید که اعتبارامریکا را درداخل وخارج کمرنگ کرده اند واوهم اعاده قدرت امریکا را می کند.همچنان، مسترترامپ به اعضای ناتو وعربستان ودیگرشیخ های عرب گفت که مفت دیگرمورد حمایت واقع نمی شوید. یعنی ازدفاع حکومت های نامرد می شما هزینه می خواهم. هزینه ی که منبع مالی تروریسم را تضعیف می کند. افزون برآن ، ترامپ گفته است که منافع امریکای ها را قربانی بلند پروازی های بیرون مرزی یا جهانی نمی کند. سخنی که بسیاری کشورها را خرسند وعده ی را غمگین ساخته است. بهرحال ، یک ماه بعد ، مسترترامپ وارد کاخ سفید می شود. امید وارهم هستم که به سخن های که گفته ووعده های کرده است جامه ی عمل بپوشاند. اگرچنین کند، بدون شک، انقلاب می آورد. انقلابی که به نفع امریکا وجهان می باشد.

0 comments:

Post a Comment