Tuesday 18 October 2022

برخورد طا لبان با زن ها ؛ هم متضاد با اسلام هم به نفع اسلام هرا سان غربی می با شد

این تحلیل را درپیوند به گزارشی زیرعنوان " دا نشجویان اخراجی ازدا نشگاه کا بل: ما را به جرم خوا ندن و دیدن اخراج کرد ند" ؛ و نشر شده توسط بخش فارسی را دیوی بین المللی فرا نسه ،در روز 18 ماه اکتو بر 2022 ،26 ماه میزان ، سا ل 1401 ، نوشته وارا یه کرده ام. ازاین نگاه که در برگه ی رخنا مه ام پخش شده است ، بهتر دا نستم که در سا یت " اند یشه " هم پخش شود ، تا مورد استفاده ی فرهنگیان قراربگیرد. متن تحلیل ؛ این می با شد: من که هم جهادی ها هم طا لبان را بد رستی می شنا سم ، دراولی ها ، به خصوص جهادی های افغان ودردومی / طا لبان که اکثریت مطلق شان افغان می با شند واعضای غیرافغان شان درحا لی فراریا دورشدن ازآن ها می با شند! بنا برآن ، به صرا حت ، به طا لبان ، می گویم که ، درزن ستیزی وعلم ستیزی به گو نه ی بیرون کردن دختران از دا نشگاه وبسته کردن مکتب ها بروی دختران دوره ی لیسه ، بنام اسلام ، بزرگترین ضربه را به اسلام زد ند ومی ز نند وبیشترین خد مت را به اسلام هرا سان بومی وغربی وشرقی کرده و می کنند! قا بل یاد آوری می دا نم که ، درسیا ست وتاریخ درس خوا ندم ودر ادا مه ی آن ها مطا لعات پیشرفته ی اسلامی کرده ام وزبان عربی را هم به حد خواندن وشنودن می دا نم. بطورنمونه ، زبان عربی را همین قد رمی دا نم که درفهم قرآن به ترجمه ی آن به فارسی کمتر نیازدارم. قا بل تذ کرمی دا نم که ، تا دوران لیسه در تا لقان / مرکز ولا یت تخار ودردوران مهاجرت در ایران وپا کستان ، بهترین را بطه ها وگفت وگوها را با مولوی های تاجیک وازبک و افغان وهزاره دا شتم. و درزا هدان درایران هم ، یک ماه مهمان مولوی عبدالعزیز عا لم سنی بلوچ بودم وگفت وگوهای مفیدی با او دا شتم وبا آیت الله شریعتمداری فقیه ومرجع بزرگ شیعه ها درمشهد دیدار وگفت وگو دا شتم واورا مجتهد بزرگ شیعه واسلام یا فتم. وازاین نگاه که ترجمه های فارسی بسیاری نوشته های مصری ها ونوشته های اسلامی ایرا نی ها را خوانده ام وزبان اردو زبان دوم وانگلیسی زبان دومم شده ونوشته های شرق شنا سان درباره اسلام ونوشته های نو اند یشان د ینی مصری وایرا نی وهندی وپا کستا نی را نیز خوانده ام ؛ بردا شت علمای سنتی ازاسلام را که منحصر به فقه ها می با شد را غیر ازمسا یل عبادی ، تاریخ تیرشده یا فتم! همچنان ، درنتیجه ی مطا لعا ت اسلامی ی کرده ام ، فقه ها را غیرازاصل فقه ابو حنیفه ، زن ستیزیا فتم. طرفه اینکه، برخورد زشت حکومت ملای ایران وتوحش امارت طا لبان با زن ها را دربخش کا هش ارزش زن ها درهمان فقه ها هم نمی بینم. یعنی کارکرد آن ها ضد اسلامی وضد انسا نی می با شد! درنتیجه ی شنا خت ضعف فقه ها وعلم عقا ید کهنه شده ی مسلمان ها ورفتار زشت ملا های برخا سته ازآن ها با زن ها ، به قرآن مراجعه کردم تا ببینم که درآن دررابطه با زن ها چه خبرهست؟ ازاین نگاه که ، کتا بی به عنوان " اسلام ، غرب وحقوق بشر" نوشته ام ، ومرا جعه به قرآن کمکم درنوشتن آن دربخش حقوق بشربه خصوص حقوق زن ها کرد. مثلا، همین که درقرآن ، سوره ی بنام " زن ها" آمده است ؛ بیا نگرارزشمندی آن ها نزد خدا وفرستاده ی اومی با شد. بطورنمونه، درسوره ی توبه آیه 71، زنان ومردان مومن ومومنه / زنان ومردان مسلمان، اولیا / کارساز/ همکارهم معرفی شده اند ؛ ودرسوره زن ها آیه ی 34 ، مردها ها بخاطر نفقه دادن به زن ها اداره کننده ی آن ها معرفی شده اند! ازاین نگاه که اکنون زن ها : دکترها، قا بله ها، معلمه ها ، کارمندان حکومت و... شده ومصارف زند گی خود را تهیه می کنند، آیه نا مبرده با ید تفسیرنو شود! خوشحا ل هستم ازاینکه ، دکترفضل الرحمن نویسنده واسلام شناس مشهورواستاد قبلی دا نشگاه های مکگیل درکا نا دا وشیکا گو درامریکا، دراثر گران ارج خود " اسلام" خوا ستار تفسیر امروزین آیه ی سرپرستی زن ها توسط شوهرها شده است. بلی، درروستا ها که مرد ها وزن ها بی سواد می با شند ودومی ها مصروف بچه زا یدن وکلان کردن بچه ها واولی ها نان آوران خا نه ها می با شند، قیمومیت / اداره ی زن ها توسط شوهر ها هم وجود دارد هم جبری / تحمیلی می با شد. وضع نا بسا ما نیکه با رفتن علم ودا نش به روستا ها دیگرگون خوا هد شد. ازاین که طا لبان قبا یلی وزاد گاه شان منا طق قبا یلی- وعقب ما نده ی دوطرف مرز دیورند می با شد وخود شان آگا هی از دین وجهان نو ندا رند ، با ید برخورد شان با زن های افغا نستان ، ترسنا ک وقبیلگی وتاریخ زده با شد! برخورد یکه زن های آگاه وشهری را برانگیخته تا مبارزه ی حق خوا ها نه علیه امارت خشن وتاریخ تیرشده ی طا لبان را راه اندازی وآن را به چا لش بگیرند. بنا برآن ، به امیرونخست وزیرووزیران امارت نام نهاد طا لبان ، می گویم که برخورد شما با زن ها هم ضد اسلامی هم ضد انسا نی می با شد. برخورد یکه با عث شده است که همه کشورهای جهان ازشنا ختن امارت تان خود داری کنند؛ وپا کستان / با نی تان هم جرئت برسمیت شنا ختن آن را نکند!. دررا بطه به اسلام هرا سان ، بهترهست که به معرفی آن ها بپردازم. اسلام هرا سان ؛ گروهی یا گرا یشی می با شند که اسلام را دین تروریست پرور ودشمن حقوق زن ها می دا نند ومعرفی می کنند. متا سفا نه ، برخورد طا لبان با زن ها تا یید کننده ی تعریف غرض ورزا نه ی آن ها ازاسلام می با شد!

0 comments:

Post a Comment