Wednesday 17 July 2019

طا لبان ؛ جا هل ترین گروه تروریستی دست سا خت شبکه های جا سوسی برای بد نام کردن اسلام می باشند

ابراهیم ورسجی
بیست وششم ماه سرطان 1398
این تحلیل ، درپیوند به مقا له ای زیر عنوان :" طا لبان ازکدام اسلام سخن می گویند؟ " نوشته محمد محق ، نشر شده در سا یت فارسی بی بی سی ، بتاریخ 25 تیر/ سرطان ، 1398 ارایه شده است. ازاین نگاه که در صفحه فسبوکم پخش شده است ، لازم دانستم که در سا یت اند یشه هم پخش شود ، تا دوستان وفرهنگیان ازآن بهره مند شوند. طالبان ؛ متشکل ازچند ین دسته ای تروریستی ودراصل شاخه ای ریشوی ارتش پاکستان ودست ساخت انگلیس می باشند وهیچ را بطه ای با اسلام جز مسخ کردن آن ندارند. درباره ساخته شدن طالبان توسط انگلیس وتا یید آن ها توسط امریکا وتمویل شان توسط عربستان وتطبیق پروژه ای طا لبا نی توسط ارتش پاکستان، بی نظیربوتو نخست وزیر قبلی پاکستان درگفت وگو با لوموند فرانسوی درسال 2001 درپاریس، مهرتا یید گذا شته بود. درزمینه ، نوشته های زیادی کرده ام که هم درسا یت انسان گرایی هم درسا یت اند یشه هم درصفحه فسبوکم دراختیار خوانند گان می باشند. احمد رشید نوسنده ای پاکستانی هم درکتاب خود "طالبان"، نوشته است که مصارف اداره طالبان درکا بل را سازمان اطلاعات مرکزیی امریکا"سیا" ازطریق وزارت خزانه داریی پاکستان می پرداخت. جالب این است که ،اکنون امریکا هم مهمان خانه ای بسیار لوکسی برای طالبان دردوحه ساخته هم با آن ها مذاکره می نما ید هم آن ها به کشتار بی رحما نه ای مسلمان ها درافغانستان ادامه می دهند وما نع ایشان درکشتار مسلمان ها نمی شود ، تا بیشتربه مسخ کاریی اسلام درمنطقه وجهان ادامه دهند!
ازاین رو،لازم می دانم که کمی طالبان را ازنظر قرآن معرفی نما یم. درقرآن ، آیه " الاعراب اشد کفرا ونفا قا" / اعراب درکفر ونفاق اشد می باشند آمده است که درآن اعراب به معنای بدوی ها وقبیلگی های ما نند طالبان می باشد نه جمع یاعرب ها. این بد وی ها هم دردوره حکومت مخوف شان درکا بل وبسیاری ولایت ها زیر نظر نصیرالله با بر وزیر داخله پاکستان هم در ترورهای 18 ساله ای گذ شته خود آن هم با تروروشهید کردن مسلمان ها نه کشتن وزخمی کردن سربازان ناتو ،نشان داده ومی دهند که رابطه ای با اسلام ندارند. مثلا، قرآن ارزشی به زند گی ونگهداریی آن قا یل شده است که هیچ قانون ود ینی درجهان قایل نشده است! ونماد آن هم این آیه قرآن می باشد :" کسی که فردی یا نفسی را بدون این که کسی را کشته با شد بکشد مردم را جمعا کشته است وکیفرش درآیه دیگر دراین جهان اعدام ودرآن جهان ماندن دردوزخ برای همیش تعیین شده است"! ازاین که درباره عدم را بطه طالبان با اسلام با توجه به بی ارزش دانستن زند گی توسط آن ها یاد کردم، بهتراست که به تا کید قرآن به دانش ، تزکیه نفس وتبلیغ با حکمت وارج گذاشتن آن به کرامت انسانی هم یادی کنم. واقعیت این است که ، قرآن هم فرزندان آدم را گرامی دانسته هم به فهم ودانش واخلاق وحقوق انسان ها چه زن وچه مرد تاکید کرده است. برخلاف ،طالبان هم مسلمان کشی کرده ومی کنند هم دروازه های مکتب ها را بروی دختران بسته اند که متناقض با قرآن درحقیقت کمک به جهل ونادانی کرده ومی کنند. درباره نادانی طالبان ،همین بس است که صدها نفرایشان را سربازان حکومت افغانستان دستگیر وازآن ها خواستند که قرآن را تلاوت نما یند ونتوانستند که تلاوت کنند ومن موارد بسیاری ازاین گونه نادانی طالبان را دیده ام وترسیدم که شبکه ها ی مغرض زیرزمینی چگونه با استخدام جهال اسلام را مسخ کرده ومی کنند؟ بهر حال ،بسیار خوشحال هستم که تمام عالمان مسلمان درجهان کردارطالبان را مخالف اسلام گفته اند.
مثلا، درماه آوریل 2001 که اداره تروریستی طالبان زیر فرمان وزیر وقت داخله پاکستان مصروف توحش وزن ستیزی بنام تطبیق شریعت بدویی خود درکا بل وچند ین ولایت افغانستان بود، آی اِس آی یک کنفرانس برای اسلامی نما یش دادن کارکرد آن در شرق پشاور برگزار کرد ومولانا مرغوب الرحمن ، مهتمم مدرسه دیوبند هند هم به حیث مهمان دعوت شده بود واو درسخنرانی خود گفتارورفتارطالبان به خصوص برخورد شان با زنان را مخالف اسلام معرفی ودیگر تروریستان پاکستانی گسیل شده به کشمیر هند را هم دشمنان اسلام معرفی کرد. ازاین که مولانا مرغوب الرحمن تشت رسوایی طالبان وارتش پاکستان را ازبام تاریخ بزباله دان جغرافیا انداخته بود ، سخن اززندانی کردنش درپاکستان به میان آمد! درآن وقت ، ازرادیو هند شنیدم که وزیرخارجه آن کشور اخطارداد ومولانا ازطریق مرز واگه به کشور خود رفت! افسوس که مولوی های نان خورارتش پاکستان سخنان گهربار مهتمم مدرسه دیو بند درباره طالبان را جدی نگرفته به توجیه ترور وتوحش آن ها ادامه داد ند وتا کنون هم توجیه گری کرده رو های خود وطالبان یا شاگردان اکثرا ناتوان خود ازقرائت قرآن را نزد خدا،رسول ومسلمان ها سیاه ترکرده ومی کنند! بنا برآن ، ازسردسته های طالبان می خواهم که سه کاررا بکنند:نخست ، قرآن وحد یث را دوباره بخوانند وبراصل برادریی اسلامی درآن ها اعتنا کرده ازترورمسلمان ها وشهید وزخمی کردن آن ها دست بردارند. دوم، خود را ازچنگال نظا می ها ومولوی های منا فق پاکستانی آزاد نما یند. سوم، دسته های پراکنده وتروریست خود را به یک حزب مذ هبی- سیا سی متحول نموده وارد مبارزه سیا سی شوند. درغیرآن، کمک به دشمنان اسلام ومسلمان ها وادامه ای اشغال افغال افغانستان توسط ناتومی نما یند!

0 comments:

Post a Comment