Wednesday 31 January 2018

اسلام گرا یان خشن وتروریستان مذهبی ،کمک به اسلام هراسی درجهان کرده اند

ابراهیم ورسجی
یازدهم دلو 1396
این تحلیل درپیوند به مقاله مهنازهمدانیان به عنوان:" آیا گفتن ازخشونت اسلام گرایان، اسلام هراسی می شود"؟ پخش شده درسایت رادیو زمانه ارایه شده است.ازاین که درصفحه فسبکم پخش شده است،بهتردانستم دروبلاک اند یشه هم پخش شود تا دوستان ازآن مستفید شوند! افغانستان زاد گاهم و پاکستان جای زند گی دوران طولانی مهاجرتم بود وبارهای به ایران هم سفرکرده ام واکنون با حق شهروندی درکا نادا زندگی می کنم. دوران نوجوانی ام درهمراهی با جنبش جوانان مسلمان افغانستان سپری شد. جنبشی که بخاطرسرکوب وخشونت حکومت های کودتای زیرفرمان ک گ ب، سازمان امنیت شوروی ،درپاکستان به سازمان های جهادی:جمعیت اسلامی وحزب اسلامی متحول ومن هم باآن خداحافظی کرده روانه دانشگاه پنجاب درلاهورشدم وعلوم سیاسی خواندم وبعد ازفراغت ازتحصیل به نویسند گی درجریده ای شخصی ام درپشاورروی آوردم وبعد اززمین بوس شدن حکومت دست نشانده شوروی سابق درکابل،رئیس اداره اموربین المللی دولت مجاهدین وشهردارکابل وپارت تایم استاد روابط بین المللی وروابط خارجی افغانستان دردانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه کابل شدم.
شا یان یاد آوری می دانم که مصروفیت های حکومتی وآواره گی وزندگی کنونی درکا نادا،همراه بود ومی باشد با مطالعات دینی وسیاسی.ازاینکه زبان مادری من فارسی ودرپاکستان اردوزبان وانگلیسی زبان هم شدم،هرسه زبان کمکم کردند درفهم فرهنگ اسلامی درهند وایران.ازفرهنگ اسلامی درپاکستان نام نگرفتم، به این خاطرکه ، مولوی های پاکستانی نوشته ها وترجمه های علمای دینی هند را مصرف می کنند. یعنی توان تولید اندیشه را ندارند. درایران هم همزبانم، علامه طباطبای گفته است که:" حوزه های دینی بیست سال فقه درس می دهند وفقیهانی تربیت می کنند که قرآن را نمی فهمند"! من که درایران، زیاد به نویشته های روانشاد طباطبای اهمیت می دهم ونوشته دیگرنوسندگان ایرانی را هم خوانده ام؛ واقعا،غیرازآیت الله طالقانی، آیت الله منتظری ، علی گلزاده غفوی ، دکترتقی جعفری وتقی شریعتی پدرروانشاد علی شریعتی،دیگرعالم دینی درخورروزگارکنونی نیافتم.ازعلمای مصری هم،به شیخ محمد عبده، شیخ رشید رضا،شیخ علی عبدالررازق،عباس عقاد،طه حسین، شلتوت ، زینب بنت شاطی و شیخ کنونی ازهربسیاراحترام دارم.
با درنظرداشت ارزشمندی اندیشه های شخصیت های یاد شده ونویشته های آن ها تا حدی که مطالعه کرده ام، می توانم بگویم که اسلام گرایان حکومت گردرایران وهمتا یان شان درپاکستان ، که دومی ها درائتلاف با نظامی ها هم قراردارند وطالبان و چهل گروه تند رو وتروریست دیگررا تولید کرده اند؛ اندیشه ورزدینی دینی ندارند اگردارند بسیارعقب مانده می باشد. جالب این است که ، درتولید طالبان ودیگر گروه های مذهبی تند رو وتروریست توسط نظامی ها وملاهای پاکستانی،رابطه عالم اسلامی عربستان هم ازنظر مالی هم ازنظرایدئولوژیکی شریک می باشد. درکا نا دا که زندگی می کنم ووب لاک های اندیشه وانسانی گرای هم دارم ونویشته های نویسندگان غربی را منظم پیگیری می کنم؛ برایم ثابت شده است که اسلام گرایان وتروریستان با خشونت ها، زن ستیزی ها، ترورها وده ها توحش دیکرمواد خام تبلیغاتی برای اسلام هراسان فراهم کرده اند تا هم اسلام را بکوبند هم برای مسلمان های مقیم غرب وآواره گان فراری ازتروریسم وجنگ وفقرواستبداد مشکلات خلق کنند.

0 comments:

Post a Comment