Wednesday 3 January 2018

سال 2017 ، بد ترین سال برای مسلمان ها درجهان بود

ابراهیم ورسجی
چهاردهم جدی 1396
این نوشته را مطابق عنوا نش باید پنج روز پیشتر نوشته وپخش می کردم ؛ برخلاف ، نتوانستم چنان کنم ودلیل آن این بود که ، روزبیست وهفتم دیسامبر برابر بود با روزششم جدی وروز اول ژنوری برابر بود با روز یازدهم جدی. معلوم است که درروز ششم جدی ، ارتش سرخ به افغانستان هجوم آورد ؛ وبتاریخ هفتم اکتوبر2001 برابر به هفدهم ماه میزان 1380 خورشیدی ، ارتش امریکا وانگلیس ، علیه امارت طالبان دست ساخت خود شان وتطبیق کاری ارتش پاکستان ، هجوم آورد ند ؛ و بتاریخ اول ماه ژا نویه 2002 برابر به یازدهم جدی1380 ،سی آی ای وانتلجنس سرویس انگلیس وآی اِس آی ، طالب کرزی را درارگ کابل نصب کرد ند. ازاین رو ،مقاله زیرعنوان : " رویداد های ششم ویازدهم جدی ؛ برای مردم افغانستان فاجعه بارتمام شدند " ، را نوشتم (1) . بنابرآن ، این نوشته پنج روز به تعویق افتاد.
بهرصورت ، همان گونه که روز نخست ماه ژانویه 2017 برابر به روزیازدهم جدی 1395 وپا نزدهمین سالروز نصب شدن طالب کرزی درارگ وتکنوکرات های جاهل همکارش دروزارت خانه های بی دستاورد افغانستان بود ، روزها وماه های بعدی این سال تا پسین روز آن دستاورد های شومی برای مسلمان ها ازافغانستان تالیبیا وازلیبیا تا سد نی دراسترالیا وازآنجا تا اروپا وامریکا داشت. جالب این است که ، اول ژانویه 2017 برابر بود به پانزدهمین سالگرد نصب شدن کرزی درکرسی ریاست جمهوری افغانستان وروز بیست ویکم آن شروع کار مستر ترامپ به حیث رئیس جمهور امریکا بود. همه آگاهان مسلمان درجریان هستند که اولین برنامه یا پروژه اعلام شده توسط مسترترامپ ایجاد بند ش برای ورود مسلمان ها به امریکا با وجود داشتن گذ رنامه وکارت سبزامریکای ، ازکشورهای بود که یا درکمک به تروریستان سهم نداشتند واگرسهمی هم داشتند به حکومت های آن ها منوط بود نه به شهروندان آن ها.
طرفه این که ، درسیاست مخالفت مسترترامپ به ورود مسلمان ها به امریکا،پاکستان وعربستان دوکشورکمک کننده به تروریستان فراموش شده بود ند وایران درجای آن ها جای داده شده بود. درباره ایران هم ،شهروندان آن هد ف گیری شده بود ند نه حکومت آخوندی تحمیل شده برآن ها. بهرحال ،با نا دیده گرفتن پاکستان وعربستان ، مسترترامپ ، شهروندان: یمن، ایران، صومالی، سوریه ،عراق، سودان وچاد را درمضیقه گرفت. ازاینکه امریکا درعراق حضورنظامی دارد ، نام آن را ازفهرست بیرون کرد که کاری خوبی بود اما فرصت طلبانه بود نه تامین حقوق ستمزده های عراقی. بهرحال ،سیاست مخالفت مسترترامپ با مسلمان ها کمک کرد به تند روان مذهبی ازافغانستان تالیبیا وازصومالی تا نیجریه وازمالی تا بنگله دیش.بطورنمونه ،بیشترین ترور ها وجنگ ها درسال 2017 ، درافغانستان صورت گرفت.مثلا،براساس برآورد دفتربشردوستانه سازمان ملل ،درسال 2017،چهارصد و چهل وپنج هزارنفر دراثرجنگ ها آواره شده اند؛ ودرنه ماه اول همین سال ،بیش ازدوهزارو شش صدوچهل غیرنظامی کشته وبیش ازپنج هزاروسه صدو هفتاد نفر زخمی شده اند؛ وحکومت دست نشانده امریکا درکابل کاری درجهت مهارتروریسم کرده نتوانست. اگرچه مسترترامپ درگسترش تروریسم درافغانستان ، پاکستان را مسئول اعلام کرد،اما گامی موثری درجهت بسته کردن مرکزهای تروریست پروری درخاک آن کرده نتوانست. درعراق وسوریه که میراث بدی را جورج بوش وبارک اوباما برای مسترترامپ ، باقی گذاشته بودند ، کارنامه او جلب توجه نمی کرد. مثلا، درعراق ،فرمان داد تا هوابازان امریکای داعش را درموصل بمبارد وکمک به سپاه پاسداران ایران درزمین نمایند.
برای من که از تند روی وتروریسم مذهبی یا مذهبی نما بسیار نفرت دارم ،کمک هوابازان امریکای به سپاه پاسداران حکومت آخوندی ایران درجهت براندازی داعش هم مهم بود هم خنده آور! مهم ازاین نگاه که ، پرده ازچهره منافقانه ای جمهوری آخوندی ایران وشعارهای ریاکارانه ای آن علیه شیطان بزرگ / امریکا برداشت وخنده آوربه این خاطرکه ، گذ شت ایام نشان داد ومی دهد که چه تنا قضات وچند گا نگی ها در گفتاروکردان مدعیان مبارزه مذهبی حضوردارند وبرملا شده تشت رسوای مبارزان انقلابی یا انقلابی نما را ازبام تاریخ بزباله دان جغرافیا می کوبد! درسوریه هم که حکومت مذهبی ودراصل منافق ایران بدفاع ازحکومت جنایت کاربشار اسد پرداخته است، هم درماند هم میدان های هوای خود را دراختیارروسیه گذاشت تا درجهت دفاع ازتروریسم حکومت بشاراسد ، تروریسم گروهی داعش را ازهوا بکوبد.
ازهمه خنده داراینکه ، سپاه قد س ایران بجای جنگ علیه اسرائیل درراستای آزادی قد س ، به جنگ علیه عرب های سنی درعراق وسوریه شتافت وحزب الله لبنان یا شاخه لبنانی آن هم درجهت منافع اسرائیل به جنگ سنی ها بنام مبارزه باداعش به سوریه شتافت وحکومت جنایت کاروفرقه ای سوره هم بجای آزادی جولان اززیرسلطه اسرائیل هم به جنگ علیه مردم خود رفت هم علیه آن ها سلاح کیمیاوی استعمال کرد. درصف مخالف آن ها، عربستان وامارات متحده که درآغازازداعش عرب درعراق دربرابرداعش ایران حمایت کرده بود ند، با اعلام خلا فت توسط داعش عرب، بقای خود را درخطردیده به ائتلاف با امریکا علیه آن دست زد ند. خلاصه اینکه ، داعش وخلافت اسلامی آن ،امریکا، جمهوری اسلامی ایران ، عربستان وامارات متحده عربی را درکنارهم نشاند.
دراین بازی کشنده ای منافع مسلمان های عرب ، ترکیه زیرفرمان رجب طیب اردوگان هم وارد میدان شد البته اززا ویه های دیگر: نخست ، نگران قوت گرفتن کرد ها درعراق وسوریه شده بود. به این خاطرکه، بیشترین جمعیت کرد را درمنطقه ترکیه دارد. به این معنا که ، ظهورکردها درعراق وسوریه ،باعث تقویت حق خواهی وجدای طلبی کردهای ترکیه می شود ؛ دوم، ائتلاف میان حزب حاکم ترکیه ، نهضت اخوان المسلمون وقطر وجود دارد. ائتلافی که با عث شد تا عربستان، امارات، بحرین ومصر علیه قطرموضع مشترک بگیرند ودرماه جون 2017 ، ازدوحه بخواهند که شبکه تلویزیون الجزیره را بسته وازکمک به اخوان المسلمون دست بردارد. جالب این است که ، فشار عرب ها برقطرباعث شد که به حضورنظامی ترکیه درقلمروش بیفزاید.
افزون برآن ،ترکیه با نمایش دوری ازامریکا وناتو؛ چراغ سبز به روسیه وچین نشان داد. ایران آخوندی هم که مدت هاست درپکن ومسکو پرسه می زند؛ با ترکیه همراه شده است. همراهی که نماد آن کنفرانس آستانه برای حل بحران سوریه می باشد. جالب این است که ، ایران آخوندی هم زیرسایه هوا بازان امریکای وروسی دربغداد ودمشق می رزمد هم دریمن بدفاع ازهوتی ها شتافته است تا با صطلاح خود را قدرت منطقه ای بسازد.ازهمه خنده داراینکه ، جمهوری آخوندی ایران هم درمنطقه با ترکیه رقابت دارد هم به نفع آن دربرابر همه پرسی مسعود بارزانی برای استقلال کردستان عراق موضع گرفت. دربخش جنوب شرقی منطقه ، پاکستان قراردارد که هم برای پیاده شدن ناتودرافغانستان جاده سازی کرد هم به تروریستان علیه حضورآن کمک می رساند! سیاست دوگانه ای که باعث خشم امریکا بر پاکستان ونزدیکی حکومت افغانستان به هند شده است!
یک مسئله دیگرهم مایه شرمساری پاکستان اسلام شعارشد وآن اینکه بودای های میانمار ازمیانه اگست تا میانه ای سیپتامبر سال 2017 ،شش لک وسی هزارمسلمان های روهنگیا را واداربه مهاجرت به بنگله دیش ودوازده هزارنفرازآن هارا شهید کردند؛ ازاینکه چین حامی حکومت بودای میانمارمی باشد، سیاسی ها ونظامی های پاکستانی سخنی بدفاع ازمسلمان های مظلوم میانمار نگفتند! ازسوی دیگر ، پاکستان دوگانه باز به عربستان وعده کرده بود که دریمن با حضور نیروهای جنگی کمکش می نماید تا نفوذ ایران را براندازد. ازاینکه پاکستان هم دارای جمعیت شیعه می باشد هم زیرفشارهند است همی مناسباتش با افغانستان خصمانه شده است، موفق به انجام تعهد خود به عربستان نشد. بلی، پاکستان این قدربه عربستان کمک کرد که به راحیل شریف ، فرمانده قبلی ارتش خود اجازه داد تا فرماندهی جبهه خیالی - جنگی آن علیه تروریسم را بدوش بگیرد. جبهه ای که تاکنون دربرابر تروریسم کاری نکرده است. بلی ، جبهه نامبرده وسپاه پاسداران ایران یک کارمهم کرده اند وآن اینکه بیست میلیون یمنی را به کمک روزانه ای جامعه ای بین المللی نیازمند ساخته اند. درشرق افریقا ، درصومالی که حکومت نیست والشباب شاخ می زند ودرنیجریه ومالی وکامرون درغرب افریقا هم بوکوحرام شاخ می زند. در لیبیا که امریکا وانگلیس وفرانسه کمک دربراندازی حکومت خود کامه ای سرهنگ قذافی کرده بود ند. درواقع، کاری کردند که هم این کشورقبایلی بدون حکومت شود هم حد اقل بیست میلیارد دالر اسلحه سبک وسنگین بدست سران قبایل شورشی وتروریستان ازچاد تا مالی ونیجریه بیفتد! ازهمه خنده داراینکه ، عربستان ، امارات متحده ، قطر ومصر هم کمک به براندازی حکومت سرهنگ قذافی کرده اند. به سخن دیگر ، حکومت های غیرمسئول مسلمان ها ازپاکستان تا لیبیا کمک به آشوب وتروریسم وبد ترشدن حکومت داری درکشورهای خود کرده اند. سیاست زشتی که هم شماری زیادی مسلمان ها را واداربه فرار به سوی غرب ازطریق لیبیا کرد هم اسلام را دین تروریست پرور معرفی وسلاح بُرنده دردست اسلام ترسان ونونازی ها درغرب داد تا مسلمان ها را بیشتر ازپیش زیرفشاربگیرند.
بعد ازبررسی تباه کاری های حکومت های ضد اسلامی وضد بشری مسلمان ها علیه خود شان ، بهتراست که به بررسی رشد راست گراها ، نونازی ها واسلام هراسان درغرب پرداخته نوشته را پایان دهم. سال هاست که اسلام ترسان ونو نازی ها درهمه کشورهای غربی خطر اسلام را بزرگ ساخته دست به آزارمسلمان های مقیم غرب درازکرده اند. جالب این است که ، تروریستان مسلمان نما به نونازی ها واسلام هراسان درکشورهای غربی بهانه داده اند تا هم به اسلام هراسی هم به فشاربرمسلمان دامن بزنند. دراسلام هراسی ومسلمان ستیزی اسلام هراسان ونو نازی های غربی ، مسئله جالب این است که ، نمی خواهند به عامل های تروریسم ونقش قدرت های غربی وحکومت های دوست یا دست نشانده آن ها درکشورهای مسلمان بپردازند.
بطورنمونه ، پاکستان وعربستان دو دوست بسیارنزدیک امریکا واروپا می باشند؛ دوکشوریکه دوم آن منبع مالی- ایدئولوژیک واول آن آموزش دهنده وتجهیزکننده تروریستان می باشد. پس ، اگراسلام هراسان توقع دارند که آواره گان ازکشورهای اسلامی وارد کشورهای آن ها نشوند، بهتراست که کشورهای خود را زیرفشاربگیرند تا منابع مالی وتسلیحاتی تروریستان را بخشکانند. باوردارم. اگرقدرت های غربی ازحکومت های غیرمسئول درکشورهای مسلمان به خصوص درکشورهای عربی حمایت نکنند، هم تروریسم نابود می شود هم مهاجرت ها به غرب پا یان میا بند. همچنان ، به نفع امریکا واروپا می باشد که ازحمایت اسرائیل دست برداشته آن را زیرفشاربگیرند تا به اشغال فلسطین پا یان دهد. معلوم است. اگراسرائیل به مرزهای 1967 برگشته کمک به ایجاد دولت اسرائیلی وفلسطینی درمنطقه مطابق قرارداد اسلو امضا شده درسال 1993 میان عرفات ومیناخیم بیگین نماید ، بدون شک، کمک به کاهش تروریسم واعاده صلح میان خودش وعرب ها می نماید.
متاسفانه ، برسمیت شناخته شدن بیت المقدس به حیث پایتخت اسرائیل ، توسط رئیس جمهور ترامپ هم کمک به تند روی مذهبی وتروریسم مذهبی نما درکشورهای مسلمان کرد هم کمک به اسلام هراسان درغرب کرد هم تند روان یهودی را تقویت کرد.افزون برآن ، مناسبات دوستانه ای حکومت خود گردان فلسطین به رهبری محمود عباس با امریکا را که تازه حماس درغزه با آن آشتی کرده بود، برهم زد. همچنان ، به نتانیاهو ومتحدان دست راستی اش موقع داد تا درفکر ساختن شهرک های بیشتر برای یهودی ها درمناطق اشالی به خصوص درشرق بیت المقدس شوند. قرار گزارش رسانه ها ؛ دست راستی ها درزمینه قانون دلخواه خود درپارلمان اسرائیل را هم تصویب کرده اند. مسئله ای که هم می تواند تند روان یهودی را تقویت هم مشوق تند روان مسلمان درجهان عرب شود تا پایه های لرزان استبداد عرب را بلرزانند.اگرچه خیزش مردم ایران علیه ارتجاع وتوحش آخوندی درکوتاه مدت مایه خرسندی ارتجاع واستبداد عرب می باشد ،اما آینده به همان اندازه که برای ارتجاع ایران تاریک است برای ارتجاع واستبداد عرب هم تاریک می نماید.
ازاین رو ، به نفع نهاد های دموکراتیک وحقوق بشری وجامعه ای مدنی درغرب وسازمان ملل می دانم که به مبارزه جدی علیه اسلام هراسان ومسلمان ستیزان درغرب برخیزند. همچنان ، به نفع قدرت های غربی می دانم که دوسیاست زیررا درپیوند با کشورهای مسلمان مورد توجه قراردهند: نخست ،ازدموکراسی ، حقوق بشر، آزادی بیان وحکومت قانون درکشورهای اسلامی دفاع نمایند؛ دوم، به کمک رسانی به حکومت های مستبد پایان دهند. به این خاطرکه ، حکومت های مستبد نیروهای آزادی خواه ودموکراتیک را سرکوب وخالیگاه ایجاد کرده اند؛ خالیگاهی که تند روان مذهبی وتروریستان مذهبی نما آن را تا حدی زیادی پُرکرده اند. وقتیکه می گویم نهاد های دموکراتیک ، مدنی وحقوق بشری وسازمان ملل باید علیه اسلام هراسی مباره نمایند ، هدفم این است که اسلام هراسان ونیروهای دست راستی درغرب بجای حمله به تروریستان به اسلام حمله می کنند ؛ حمله ای که نیروهای میانه رومسلمان را تضعیف وکمک به تند وران مذهبی وتروریستان مذهبی نما می نماید. معلوم است که ،دست راستی ها واسلام هراسان این گونه تبلیغ می کنند که اسلام کمک به رشد تروریسم کرده است ویک دین تروریست پرورمی باشد (2). درحالیکه ،درقرآن یا کتاب مقد س مسلمان ها ، مجوزی برای تروروآدم کشی یافت نمی شود.
بنا برآن، به صراحت می گویم که تند روان مذهبی درکشورهای مسلمان برداشت ناچیزی ازاسلام دارند وتروریستان با صطلاح مذهبی هم رابطه به اسلام ندارند. مثلا، درقرآن ، کتاب مقدس مسلمان ها قتل یک انسان چه مسلمان وچه نامسلمان گناه نا بخشود نی معرفی شده وبرای قاتل هم رفتن بدوزخ وماندن درآن برای همیشه تعیین شده است. افزون برآن ، قرآن ، کتاب مقدس مسلمان ها به کرامت همه فرزندان آدم بدون درنظرداشت تعلق دینی ونژادی آن ها دستور داده وبیرون شدن وماندن دردین را هم به اختیارانسان ها گذاشته است. ازاین رو ، به صراحت گفته می توانم که قرآن منشورجهانی حقوق بشرراکه مسئله عمده آن آزادی عقیده ووجدان می باشد پذیرفته است. برخلاف، فقه شاهی وشیخی آن را نمی پذیرد. متاسفانه ،درغرب میان فقه شاهی وشیخی وآموزه های قرآن فرق گذاشته نمی شود. مسئله ای که درغرب به نفع راست ها واسلام هراسان ودرشرق به نفع مستبدان ، تند روان مذهبی وتروریستان تمام شده است.
رویداد های ششم ویازدهم جدی ؛ برای مردم افغانستان ، فاجعه بارتمام شده ا ند
1- www.Iwarsajee.blogspot.com/2017/12/blog-post_31.html
2- جهادی گری زیرذره بین کارشناسان
ir.mondediplo.com/article2882.html

0 comments:

Post a Comment