Sunday 9 September 2018

بی چاره شهدای که دشمنان شان ازروزشهادت شان جشن می گیرند


من که هم سیاست خواندم هم دارای مطالعات اسلامی می باشم هم شاهد بودم که چه وطن فروشی ها وبدکاری های نبود که مدافعان شهید ها ازاشغال افغانستان توسط شوروی تا اشغال آن توسط امریکا وانگلیس کرده اند؛چاره ندارم جزاینکه ریاکاران ومزاحمان مردم کایل درروزشهید را بشد ت سرزنش کنم! مثلا، برای مسخره گی مدافعان روزشهید، بهتراست که به چهارمسئله اشاره کنم:نخست،دوستی دارم ازبدخشان که دردانشگاه اندیانای امریکا پروفیسوراست وتلفون کرد که هردومان جای مهمان هستیم وباخود کتاب"کتاب جهاد افغانستان وجنگ سرد قدرت های بزرگ" را بیاور ومن هم کتاب دردستم رفتم. بعدازمهمانی ازمحله اشراف نشین شیرپورکه توسط چورگران مدافع روزشهید وتکنوکرات ها درحال ساختند بود،بادوستم گذرکردم وازاوپرسان کردم که این خانه ها با دالرهای امریکای هاساخته می شوند وآن ها چه فکرمی کنند؟ دوستم گفت که آن ها این ها را دزدان بی شخصیت ووطن فروش می دانند!
دوم،بد ترازوطن فروش بودن این ها،انگلیس بزرگان این ها را خرهم می داند! مثلا،درسال 2010، روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت که برافغانستان خرها حکومت می کنند! سوم، یکسال بعد ازریاست جمهوری مسترغنی،کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد درلندن برگزارشد وروزقبل ازبرگزاری آن، دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس دریک گزارش به ملکه گفت که درکنفرانس مبارزه با فساد،میزبان رئیس جمهورفاسد ترین حکومت جهان یعنی حکومت افغانستان می باشیم! چهارم،درسال 2012،حکومت امریکا جان ساپکو را توظیف کرده بود که بررسی کند که چگونه کمک برای بازسازیی افغانستان تلف شد؟ درماه آوریل 2016، ساپکو دردیپارتمان جامعه شناسی دانشگاه آتوا درکا نادا ، درباره ماموریت خود درافغانستان سخنرای ومن بعدازاو سخنرانی کردم وبعدازسخنرانی من،هم ازمن تشکر کرد هم بررسی های خود درسه جلد را به من داد! وقتیکه بررسی های اورا خواندم ومی خوانم،ازخجالت می شرمم که چه دزدانی بنام های تکنوکرات ومجاهد به سرنوشت افغانستان حاکم ساخته شدند ومیلیاردرومیلیونرشدند ومردم شهید پرورما را درفقرواعتیاد فروبردند وازروزشهید جشن می گیرند وبه ریش شهدا وپدران شان می خندند وبرای مردم بنام برگزاری روزشهید با شلیک گلوله هابه وهوا وموتردوانی های موترهای خریداری شده به خون شهدا ومواد مخدرخاک پرانی می کنند! ازاین رو، به همه شهدا به خصوص احمد شاه مسعود روحش شاد ویادش گرامی باد گفته به تاجران خون آن ها نفرین نثارمی کنم!

0 comments:

Post a Comment