Tuesday 1 May 2018

برخورد ضد انسانی رژیم ولایت فقیه با مهند س امیرانتظام ؛ درتاریخ بشر،سابقه ندارد

ابراهیم ورسجی
یازدهم ثور1397
این تحلیل ؛ درپیوند به گزارش یا مقاله ای به عنوان:" امیرانتظام ،سمبل ایستادگی دربرابر جریان ضد ملی"، نشرشده درسایت ملی - مذهبی ارایه شده است. شا یان یاد آوری می دانم که، به این گونه مقاله ها یا گزارش ها به این خاطرتحلیل می کنم که ریا کاری سیاسی درلباس دین بسیاربه مسلمان ها به ویژه مسلمان های افغانستان زیان رسانده است! یعنی می خواهم چهره ریاکا ران سیاسی ابزارکننده ای دین را تا حدی که ممکن است معرفی کنم. بد بختانه، این گونه چهره های مزوردرافغانستان زیاد هم هستند! من که یک شخص فارسی زبان افغانستانی وشهروند کانادا می باشم ؛ روزی که روان شاد بازرگان ازریاست دولت موقت استعفی داد وروزی که به خمینی گفت که درپاریس سخنانی گفتید واکنون مخالف آن ها عمل می کنید،وخمینی گفت که خدعه کردم ، درتهران بودم وازبرخورد غیرانسانی که حکومت ولایت فقیه با مهندس امیرانتظام کرده است آگاهی کامل دارم. مثلا، حکومت ولایت فقیه یک مسلمان را 39 سال یا برابربه عمرخود زندانی نگهداشته است که ازهرنگاه قابل سرزنش می باشد! به این خاطرکه،اسلام این گونه برخورد را با مسلمان ونامسلمان جایزنمی داند.بهرحال، شاید برخی دوستان فسبکی ام نظرمرا تایید نکنند. بهرحال ، برای آن ها می گویم هم دینی وهم فرهنگی ایجاب می کند که چنین نظری را ارایه نکنم. مثلا،اگرچه درپاکستان مهاجربودم ، هم اخبارایران را پیگیری می کردم هم هرسال برای گرفتن کتاب های تازه ترجمه ونوشته شده به ایران می رفتم.البته که بعد ازآموختن زبان هندی بادبیره فارسی بنام اردو وتقویت زبان انگلیسی وداشجوی علوم سیاسی شدن دردانشگاه پنجاب درلاهور وفارغ شدن ازآن ،کتاب فارسی نخواندم یا بسیارکم خوانده ام ودردولت مجاهدین هم که رئیس روابط بین المللی وشهردارکابل بودم؛ باوجود مصروفیت ها درآن وقت واکنون که ازافغانستان دورهستم،مسایل ایران را مانند زادگاهم پیگیری می کنم وعلت آن هم همزبانی وهمفرهنگی ام با ایرانی ها می باشد.ازاین رو،همه رخ داد های تلخ افغانستان،پاکستان وایران وتباه کاری ملاهای شیعه وسنی وطالبان دست پرورده شان را پیگیری ومی فهمم.
پیش ازتباه کاری های جهادی ها،آخوند ها وطالبان،بتاریخ اسلام یا پسوند وپیشوند اسلامی دادن بتاریخ باورنداشتم وندارم،به این خاطرکه،بعد ازرحلت پیامبر تاریخ اسلامی نداریم وتاریخ مسلمان ها را داریم ودرتاریخ مسلمان ها هم،کارنامه های آخوندیسم ایران،جهادی های افغانستان وطالبان تروریست افغان ودست کاری آن ها توسط نظامی ها وملاهای پاکستانی و...را بخوبی می دانم وازآن ها نفرت دارم ونفرتم باعث شده است که کتاب"اسلام وسکولاریسم" را نوشته طرفدار جدای دین ازسیاست شوم.شایان ذکراست که ، دومسئله باعث شد که منِ مبارزمسلمان وفعال فرهنگی علیه اشغال کشورم توسط ارتش سرخ،باورمند به جدای دین ازسیاست شوم:نخست، برخوردی ناجوان مردانه ای که آخوندیسم با امیرانتظام،مهندس بازرگان،وبنی صدر کرد.سخنرانی مهندس معین فردرپارلمان آخوندیسم بدفاع ازبنی صدرعلیه مخالفان اورا بیاد دارم.همچنان،برخوردی زشتی که درهمان پارلمان با بازرگان شد وگریه وناله ای علی گلزاده ای غفوری راهم فراموش نمی کنم.برای اینکه سخنانم طولانی نشود،به بازرگان وغفوری روح شان شاد گفته وبه آقای امیرانتظام بخاطرایستادگی ورنج وزندانی طولانی بودش هزاران سلام می فرستم.دراخیر،به خامنه ای ودیگرآخوند هامی گویم که به ابوبکر،عمر وعثمان که دشنام شان می دهید،هزاران کریدیت می دهم.به این خاطرکه،زندانی سیاسی- عقیدتی نداشتند.علی هم که به حیث یک سیاست مدار ناپخته درآتشی که بی لیاقتی سیاسی عثمان افروخته بود سوخت! بهرحال،برای سرزنش هرچه بیشتر شما آخوند های شیعه ای صفوی ،معاویه وعمروابن عاص ،دوفرد منفورتاریخ سیاسی مسلمان ها رابرشماوامام تان ترجیح می دهم!div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">

0 comments:

Post a Comment