Thursday 17 March 2022

پا کستان ؛ بنام اسلام ، از هند جدا شد ، اما نظا می های آن با تروریسم کاریی طا لبا نی-القا عده ی در افغا نستان ،ضربه ی به اسلام زد ند که درتاریخ بی سا بقه می با شد

بخش نخست ابرا هیم ورسجی روز جمعه ، بیست وهفتم ماه حوت ، سا ل 1400 این مقا له ، ادا مه ی مقا له ی " تروریسم کاریی دوام دار طا لبا نی- القا عده ی ملا پا کستان آخند درافغا نستان ؛ موضع اسلام هرا سان را درجهان بویژه در غرب تقویت کرده است ، " نشر شده درروز دوم ماه حوت ، می با شد. درشرا یطی که ، ملا پا کستان آخند ؛ بخا طر تروریسم کاری در افغا نستان ، به حیث کشوری حا می تروریسم درمنطقه وجهان شنا خته شده است ودر امریکا نیزپُرسمان معرفی کردن آن به حیث کشور حا می تروریسم در کنگره / مجلس با لا وزیر ین آن کشورزیر بحث می با شد ، جای تا سف است که سرعقل نمی آید وبه تروریسم کاریی طا لبا نی درکشورما ادا مه می دهد. اگرچه تحمیل د وباره ی امارت تروریستی طا لبان بر کا بل ، پا نزده روز پیشتر از تخلیه ی میدان هوای آن توسط نظا می های امریکا ونا تو ، در ظا هرموفقیت پا کستان تلقی شد ؛ ازاین نگاه که هفت ماه از تحمیل امارت طا لبان سپری شده وهیچ کشوری درجهان آما ده ی برسمیت شنا ختن آن نمی با شد ، ما یه ی شرمساری برای د ستگاه های اطلا عا تی ودپلما سی پا کستان می با شد. ازآن هم خنده آورتر این است که ، خود پا کستان آخند هم ازترس انزوا ی بیشتربین المللی ، جرئت برسمیت شنا ختن امارت تروریستی- طا لبا نی ی د ست نشا نده ی خود درکا بل را نمی کند. بنا برآن ، تحمیل دوباره ی امارت تروریستی- طا لبا نی- پا کستا نی بر افغا نستان ، بازیی کمرشکنی برای خود ملا پا کستان آخند می با شد. البته که ، بازیی کمرشکن ازد و نگاه : نخست ، ازنگاه اسلا ؛ دوم ، ازنگاه سیا سی واقتصادی. امارت تروریستی طا لبان ودراصل شا خه ی ریشو- تروریست ارتش پا کستان ؛ تنها کمک به آبروریزیی هرچه بیشتری پا کستا نی بد روغ اسلام شعارنمی کند ، بلکه به اعتبار اسلام درجهان به خصوص درغرب ، ضربه ی جبران نا پذ یری وارد کرده است. این هم درشرا یطی که ، درکشورهای اروپا یی دا رای جمعیت های مسلمان ، قبلا ، گروه های اسلاموفوبیه / اسلام هرا س شکل گرفته بود ند وتروریسم کاریی طا لبا نی- القا عده ی ملا پا کستان آخند ، به شعارهای ضد اسلامی آن ها جا ذ به بخشیده است. افزون برآن ، جنگ حکومت ملای ایران به کمک امریکا علیه صدام حسین درعرا ق وجنگ آن به کمک روسیه درجهت دفاع ازحکومت وحشی بشاراسد درسوریه ؛ با عث ظهور دا عش سنی شد واعلام خلا فت توسط دا عش سنی علیه دا عش شیعه ، کمک به پیدا یش گروه های افرا طی ما نند بوکوحرام / علم ودا نش نو حرام درنیجریه ونیجروکا مرون وما لی درافریقا کرده است. همچنان ، ازاین نگاه که سلطه ی استعمارهای فرا نسه وانگلیس وهلند ، درکشورهای مسلمانِ افریقا یی وآسیا یی ، با عث رفتن مسلمان ها به اروپا شد ند ومسلمان ها به امریکا وکا نا دا هم رفته اند. می دا نم که رفتن مسلمان ها به غرب ، عا مل اقتصادی دا شت ودا رد نه عا مل د ینی. استبداد واستعمارحا کم برمسلمان ها وفقرنا شی ازآن ها ، مسلمان ها را وا دار به رفتن به غرب کرد ند. ازسوی د یگر، زاد وولد / فرزند آوریی زیاد زن های مسلمان درغرب ، بیشتراز زنان غربی می با شد. ازاین رو، اسلام هرا سان فکرمی کنند که شمارمسلمان ها درغرب رو به افزا یش وشمارمسیحی ها رو به کا هش دارد. بنا برآن ، روحیه ی اسلام هرا سی توسط آن ها گسترش دا ده می شود. بد بختا نه ، تند روان وتروریستان مذ هبی- دا عشی سنی وشیعه ازخا ورمیا نه وغرب افریقا وپا کستان ، در جمعیت های مسلمان غربی رخنه کرد ند وجوان های مسلمان بومی زیر اثرآن ها درپا ریس ولندن وچند شهرد یگر اروپا یی مرتکب چند ین عمل تروریستی شد ند. بنا برآن ، اسلام هرا سان بومی زیرفشار قرار دا دن مسلمان ها را پیشه ی خود سا ختند. حزب های سیا سی محا فظه کارهم برای کسب رای ها درانتخا بات های پارلما نی وشهری وریا ست جمهوری ، دهن کژی به اسلام هرا سان می کنند. صهیو نیست های بومی واسرا ئیلی هم آتش بیاراین معرکه ی ضد انسا نی- ضد اسلامی شد ند! خوشحا ل هستم که درمیان سیا ست مدا ران ، تنها آقای جستین ترو د و، رهبر حزب لیبرا ل ونخست وزیر کا نا دا ، اسلام هرا سان را سرزنش کرده است. اسلام هرا سان هم بم گذاری های انتحاری- خود کشا نه ی تروریستان مسلمان نما را بها نه ود لیل اسلام هرا سی خود نما یش می دهند. ازاین رو ، بهتر است که درباره ی با ور وسویه ی دا نش ورزیی اسلامی انتحاری ها ابراز نظر کنم. درزمینه ، سویه ی دا نش د ینی طا لبان وتوحش امارت تروریستی شش ما هه ودوروزه ی آن ها معیار وسنجه ی درست می با شد. بطورنمونه ، سراج الد ین حقا نی که وزیر دا خله امارت طا لبان ورهبر گروه حقا نی می با شد اعترا ف کرد که گروه او در بیست سا ل گذ شته 1500 عمل انتحاری / خود کشا نه درافغا نستان ، انجام داده است وازشمار قربا نی های عملیات ضد اسلامی خود یادی نکرده است ؛ اما ژنرا ل یا سین ضیا رئیس پیشین ستاد ارتش افغا نستان ، گفته است که:" 92 هزار نفر ملکی ونظا می در افغا نستان قربا نی عملیات انتحاری- تروریستی طا لبان شده اند وتنها در روزهای ورود طا لبان به کا بل به کمک اشرف غنی ، بیشتراز چهار صد نفرترور شده اند. سازمان ملل هم اعلام کرد که امارت طا لبان در عمرچند ماهه ی خود بیشتراز چهار صد نفر افسران پو لیس وارتش ونهاد امنیتی حکومت قبلی را کشته اند. کشتاریکه ازهرنگاه قا بل سرزنش می با شد." بارد برآورد یا سین ضیا وسازمان ملل ازشمار قربا نی های تروریسم طا لبان ، باور دارم که طا لبان ازماه اکتوبر 2001 تا کنون ، بیشتراز یک میلیون مسلمان را زیرفرمان نظا می های پا کستا نی شهید وزخمی ومعلول کرده اند! در پا کستان هم ،آی اِس آی / شبکه ی امنیتی-اطلا عا تی ارتش آن چند ین عملیات انتحاری- خود کشا نه انجام وشماری ازپا کستا نی ها را کشت وزخمی کرد تا به امریکا وبریتا نیا وچین وروسیه وسازمان ملل ، نما یش دهد که کشورش قربا نی عملیات تروریستی می با شد. خوشحا ل هستم که جا معه ی جها نی پا کستان را به حیث کشوری حا می تروریسم شنا خته وبه بازی های فریب کا را نه ی نظا می ها وسیا سی ها وامنیت کاران آن باور نمی کند. افغا نستان هم که قربا نی تروریسم کاریی ارتش پا کستان وامارت تروریستی طا لبان / ابزار بی اختیار در د ست آن می با شد. تروریسم کاریی که مرزگذا شتن میان اسلام قرآ نی واسلام نظا می زده ی پا کستا نی وهمتا یان آن درد یگربخش های کشورهای مسلمان وجا معه های مسلمان درغرب را ایجا ب می کند. اکنون که برای مرز گذا شتن میان اسلام قرآ نی واسلام تحریف شده ی را یج درمیان مسلمان ها ، این مقا له را می نو یسم ؛ این کتاب پیش رویم می با شد: ،Acts Of Faith, The Story Of an American Muslim, the Struggle for the Soul of a Generation. Writer Eboo Patel. تر جمه ی فارسی عنوان کتا ب نا مبرده ، " کارکرد های عقیده ، قصه ی یک مسلمان امریکای ، مبارزه برای روح نسل نو می با شد. " جا لب این است که ، در ورق نخست ، درزیرعنوان آن ، بل کلنتن رئیس جمهور قبلی امریکا این سخن را گفته است :" قصه ی زیبا که برای کشف امید نوشته شده است!" این سخن کلنتن ؛ ازاین نگاه ، برای نو یسنده مهم می با شد که درهفته ی نخست ماه اکتوبر،سا ل 1994 - هفته ی پسین ماه سنبله ی سا ل 1373 خورشیدی ، سا ل دوم ریا ست جمهوری او ،آی اس آی / شبکه ی جا سوسی ارتش پا کستان ،طا لبان را به افغا نستان صا در کرد ودر سا ل 1998 ، دوره ی دوم ریا ست جمهوری او ، نواز شریف نخست وزیر پا کستان اعترا ف کرد که در پروژه ی طا لبا نی با دشواریی ما لی روبرو دا شد یم ؛ بنا برآن ، بن لادن را ازیمن به پا کستان آورد یم ودر کنار ملا عمر امیر طا لبان نشا ند یم تا ازاین طریق مصارف ما لی امارت اورا تا مین کنیم. خلاف نظر میا نوازشریف درباره ی د شواریی ما لی پا کستان در پردا خت بود جه ی امارت طا لبان ،احمد رشید نویسنده ی پا کستا نی درا ثرخود "طا لبان " نوشته است که بود جه ی امارت طا لبان را سازمان اطلا عات مرکزی امریکا ازطریق وزارت خزا نه داریی پا کستان پردا خت می کرد." ازاین نگاه که طا لبان زیر کتنرول آی اِس بود ند ومی با شند ، به گمان غا لب ، شریف از پردا خت بود جه ی امارت طا لبان توسط امریکا حتا ازطریق وزارت خزا نه داری زیر کنترول وزیر کا بینه ی خود اطلاع ندا شته است. در حا لیکه نظر احمد رشید را دقیق ترازنظر میا نوازشریف می دا نم ، در پشاور ،مصروف نهای کردن " جهاد افغا نستان وجنگ سرد قدرت های بزرگ " در دو جلد بودم که درروز یازدهم سپتا مبر 2001 ، عملیات تروریستی درامریکا صورت گرفت و بن لادن همکارملا عمر، مسئو لیت آن را بد وش گرفت ؛ وجورج بوش جا نشین کلنتن ، با اعلام جنگ علیه تروریسم درروزهفتم ماه اکتوبر سا ل نا مبرده ، افغا نستان را اشغا ل وطا لبان ریشو را روا نه ی پا کستان وطا لبان دریشی پوش را درروز نخست ماه ژا نویه 2002- دهم جد ی سا ل 1380 خورشیدی ، درکا بل ، درجا ی آن ها به قدرت نصب وطا لب کرزی را اول رئیس اداره ی موقت ودوم با تصویب قا نون اسا سی متمرکزکننده ی قدرت درارگ وانتخا بات جعلی- تقلبی ریا ست جمهوری ، رئیس جمهور جمهویت دروغین اسلامی تعیین کرد. ازاین نگاه که جورج بوش ازنومحا فظه کا ران مسیحی ود یک چینی معا ون او ازیهودی های صهیو نیست بود ، هم به طا لبان دریشی پوش ازگونه های طا لب کرزی وطا لب غنی هم به طا لبان ریشو- تروریست ، برای مبارزه علیه اسلام نیازدا شتند. و ازاین نگاه که طا لبان دریشی پو ش وطا لبان ریشو-تروریست ، نو کران شبکه ی اطلا عا تی-امنیتی ارتش پا کستان و نوکران امریکا ود شمنان مردم افغا نستان می با شند ، درهرد و بخشی مبارزه با اسلام ومردم کشورما به خصو ص تا جیک ها ، قوم اکثریت ،موفقا نه تروریسم کاری کرد ند ومی کنند. درمبارزه علیه اسلام ، طا لبان دریشی پوش وطا لبان ریشو- تروریست ، ابزارنیروهای محا فظه کاری مسیحی ویهودی واسلام هرا سان غربی ونظا می های منا فق وتروریسم کاری پا کستا نی شد ند. بنا برآن ، بهتراست که به سراغ نویسنده ی" کارکرد های عقیده ، قصه ی یک مسلمان امریکای برای روح نسل نو" بروم. شا یان یاد آوری می دا نم که ، نویسنده ی کتاب نا مبرده یک مسلمان اسما عیلی -امریکا ی ودا رای تبار هندی وپیرو آقا خان ، می با شد. می دا نم که مسلمان های اسما عیلی را مولوی ها ونظا می های پا کستا نی وبرخی ملا های بی سواد افغا نستان ، مسلمان نمی دا نند. بلی ، طا لبان تروریست ازنگاه ملا ها ونظا می های پا کستا نی مسلمان می با شند وشیعه های اسما عیلی مسلمان نمی با شند. درحا لیکه ، آقا خان ،امام اسما عیلی ها سا ل ها ست که بزرگترین بیمارستان را درکرا چی سا خته وبیماران پا کستا نی وآوارگان افغان را ، را یگان درمان می کند وحکومت اسپا نیا ، میراث فرهنگی- تاریخی- تمد نی دوره ی مسلمان ها دراند لس را به او سپرده است. شا یان یاد آوری می دا نم که ،...اسما عیلی ها تنها جا معه شیعه می با شند که امام زنده دارند ود و امام آن ها چهره های جها نی می با شند. اول ، سلطان محمد شاه ، امام از1885 تا 1957، که هم سیا ست مداربزرگ هم د بیر کل جا معه ملل ونا یل شده به جا یزه نوبل صلح بود وامام کنو نی آن ها کریم حسین مشهور به آقا خان می با شد. شخصیت بزرگ وارکه نهاد های بهدا شتی ،آموزشی ، فرهنگی ، فقرزدا یی زیر نام شبکه ی توسعه ی آقا خان در سی کشوردارد ( ص ص 21-22 ) . " وارونه ی او ، طا لبان / شا خه ی ریشو- تروریست ارتش پا کستان ،صد ها دکترونرس وآموزگار ودا نشجو ومولوی و... حتا نمازگزاران را دروقت ادای نماز دردا خل مسجد ها آن هم درروز جمعه ، در افغا نستان شهید وزخمی کرده اند. این است اسلام بی رحم ونا برد بار وتروریستی - طا لبا نی- پا کستا نی. شا یان یاد آوری می دا نم که ، ایبو پا تل مسلمان اسما عیلی ومبلغ اسلام برد بارومیا نه رو درامریکا ، در پیش نو یس نوشته ی خود ونشر شده در سا ل 2010 ترسا یی درامریکا ، ازستا یش گران مها تما گا ندی ، رهبرنهضت استقلال هند ومارتین لوترکینگ ، مبارزسیاه و برا بری خواه امریکای می با شد. ودا لا یلاما روحا نی بودا ی نیپا لی ، وهرسه مبارزه علیه خشونت می کرد ند. ودر شبکه ی تلویزیون الجزیره د یدم که در وقت سوگند خوردن ریا ست جمهوری بارک حسین اوما ، یکی از همکاران لوترکینگ از خوشحا لی گریه می کرد! وایبو پا تل درپیش نویس کتاب خود، این سخ گا ندی را آورده است : " اتحاد هند وها مسلمان ها همان اندازه برا یم مهم می با شد که استقلال هند مهم می با شد." همچنان ، او ازبرگه های نخست تا هفتم نو یشته ی خود ،ازبسیاری جوان های مسلمان ونا دا نی درهند واروپا وامریکا ، نام برده است که به فرمان بن لادن رهبرالقا عده ، د ست به عملیات خود کشا نه زده وانسان های بی گناه را کشته وزخمی کرده اند. همچنان ، او در برگه 12 نوشته ی خود ازیک شیخ / ملا بنام شیخ عمریاد کرده است که گیلا یه کرده که هویت نسل دوم ما که درغرب زا ده شده اند متفا وت ازهویت پد ران شان درنیم قرن قبل درخاورمیا نه وافریقا وجنوب آسیا ، می با شد." جهل ونا دا نی این گونه شیخ ها این می با شد که نمی دا نند که هویت را در جهان کنو نی فرهنگ ونژاد شکل می دهد نه د ین. بطورنمونه ، هویت مسلمان های عرب وغیر عرب : مصری ، سوری، الجزا یری ، عربستا نی ، عرا قی ، پا کستا نی ، ایرا نی ، افغا نستا نی ، بنگله د یشی ، ترکی و... می با شد نه اسلامی. بنا برآن ، به صرا حت می گو یم که تند روان وتروریستان مذ هبی درکشورهای مسلمان وکشورهای غربی ، خد مت گار اسلام هرا سان ونومحا فظه کارا نی می با شند که تروریسم آن ها را بها نه سا خته به اسلام ومسلمان ها درغرب وشرق تا خت وتازمی کنند. درمیان تا خت وتازکننده ها به اسلام ومسلمان ها ، در امریکا واروپا ، هم سیا ست مداران هم نو یسند گان یا فت می شوند. درمیان سیا ست مداران محا فظه کار،در امریکا ، جورج بوش ود یک چینی معان یهودی او وچند عضو کنگره بارز ، ودر میان سیا ست مداران اروپا یی ، خا نم لیپن رهبر حزب محا فظه در فرا نسه ورهبر چه ی یک گروه محا فظه د یگردر هلند ،بسیار بارز می با شند ؛ از مخا لفت جستین ترو دو نخست وزیر کا نا دا با اسلام هراسان پیشتریاد آوری کردم. در میان نویسند گان مدا فع اسلام هرا سی ، بر نارد لویس نویسنده ی مشهور امریکای ووفا ت در سا ل 2010 ، بسیار بارز می با شد وکتا ب های زیررا هم نو یشته است! 1-FROM BABAEL TO DRAGOMANS INTERPRETING THE MIDDLE EAST BERNARD LEWIS OXFORD UNIVERSITY PRESS 2004 Copyright© 2004 by Oxford University Press, Inc. Published by Oxford Press, Inc. 198 Madison Avenue, New York 10016 www.coup.com 2-NOTES ON A CENTURY REFLECTIONS OF A MIDDLE EAST HISTORIAN Bernard Lewis Bestselling Author of what went wrong? With BUNTZIE Ellis CHURCHIL Copyright © Bernard Lewis and BUNZIE Ellis Churchill, 2012 all rights reserved. Copyright © Bernard Lewis and Buntzie Ellis Churchill. 2012 All rights reserved 3-BERNARD LEWIS THE CRISIS OF ISLAM HOLLY WAR AND UNHOLY TERROR NEW YORK 2003 Modern Library Edition Copyright © 2003 by Bernard Lewis در ادا مه ی باز تا ب عنوان های کتاب های نو شته شده توسط برنارد لویس ، دا نشمند محا فظه کار امریکای ، شا یان یاد آوری می دا نم که ، نوشتن در باره ی گزاره ها / مفا هیم آمده دردو اثرنخستین او در باره ی اسلام ومسلمان ها را به نوشته ی بعدی منحصر کرده ودر نوشته ی کنو نی بطورکوتاه درباره ی " بحران اسلام " نو شته ی سوم اوتمرکزمی کنم. همچنان ، شا یان یاد آوری می دا نم که ، برنا رد لویس در نوشته های خود هم نظریا ت خوب هم نظریات بد درباره ی اسلام ومسلمان ها ارا یه کرده است. بطورنمونه ، گفته است که مسلمان ها تعریف نا درست ازخود شان ود یگران ارا یه می کنند. ودرزمینه ، ادعای ارضی افغا نستان علیه پا کستان ودوستی با هند وتهمت زدن های عراق بر ایران وبرعکس را نمونه آورده است...وبن لادن جورج بوش را فرعون نا میده توهین ود یک چینی وپا ول وزیر خارجه ی اورا متهم کرده است که در جنگ 1991 علیه عراق ، همان قدر ویران گری کرد ند که خان های مغل درنیمه ی سده ی سیزدهم با فتح بغداد وبر اندازی خلا فت عبا سی کرده بود ند. ازاینکه مفهوم تاریخ درخاورمیا نه تبلیغا تی در مکتب ها ورسا نه می با شد، درست نمی توا ند با شد. بطورنمونه ، درروز23 ماه فوریه ،سا ل 1998 ، روزنا مه ی القد س العربیه که در لندن پخش می شود، متن اعلا میه ی جبهه ی عا لم اسلامی را برای جهاد علیه یهودی ها وصلیبی ها را به نشر رسا ند. براسا س نشر روزنا مه ی نا مبرده ، متن اعلا میه سه ما ده ی با امضای بن لادن ورهبران گروه های جهادی در پا کستان وبنگله دیش ومصربه نشر رسیده بود. امضا کننده های اعلا میه به مسلمان ها گفته بود ند که قتل امریکای ها ومتحدان آن ها چه نظا می ها چه ملکی های آن ها درهرکشوری مسئولیت د ینی مسلمان ها می با شد ، تا ازاین طریق مسجد اقصا در بیت المقد س ومسجد حرم درمکه آزاد وسرزمین اسلام اززیر سلطه ی آن ها آزاد وبه تهد ید ها به مسلمان ها پا یان دا ده شود. به غیرمسلمان ها توسط مسلمان ها حق ورود به مکه ومد ینه داده نمی شود...انقلاب ایران وجاه طلبی های صدام حسین وافزا یش برخورد های منطقه ونزاع اسرا ئیل-فلسطین ؛ به درگیری های سیا سی ونظا می قدرت های خارجی در منطقه منجرشد...وبرای بسیاری امریکای ها اعلا میه ی بن لادن مسخ طبیعت وهدف حضورامریکا در عربستان سعودی می با شد.آن ها با ید درک کنند که برای بسیاری ها حتا بسیاری مسلمان ها اعلا میه متنا قض با جوهراسلام ونظریه ی جهاد آن می با شد. معلوم است که قرآن هم ازصلح هم از جنگ یا د کرده است. از قرآن وسنت پیا مبر بردا شت ها وتعریف های گونه گون شده است که تعریف تند روان وتروریستان یکی ازآن ها می با شد ( پیش نویس )...تجربه ی مسلمان های او لیه نشان می دهد که دین وقدرت سیا سی به هم آمیخته شده اند. اولی دومی را تقد یس ودومی اولی را نکهداری می کند. خمینی باری گفته بود که اسلام سیا ست می با شد ودرغیرآن هیچ می با شد. هرچند همه مسلمان ها به این نظر نمی با شند ،اما بسیاری ها موا فق می با شند که اسلام توجهی به سیا ست دارد واین باور توسط شریعت / قا نون مقد س که با بازی قدرت وطبعیت مشروعیت واقتدارومسئو لیت فرمان روا ومردم سروکاردارد. پد یده ی که ما آن را درغرب ، قوا عد وضوا بط تقسیم کننده ی قدرت حکومت وفلسفه ی سیا سی می نا میم ( ص 8 )....دردوره ی پیا مبر، جا معه ی اسلامی خصلت دوگا نه دا شت. ازیک طرف ، یک جا معه ی بود که بد ولت وامپراتوری تبد یل شد ؛ وازطرف د یگر ،یک جا معه ی د ینی بود که توسط پیا مبر تا سیس شده بود وتوسط معا ون های اوکه جا نشین اوشد ند اداره می شد. عیسی به صلیب کشیده شد وموسی پیش ازآنکه به سرزمین موعود برسد جان با خت وباورها ونگاه ها وطرزفکرپیروان آن ها نماد حقا یق یاد شده می با شند. اما محمد دردوره ی زند گی خود موفق شد وبه حیث یک فرمان روا وفا تح رحلت کرد ( ص 10 ). کارکرد محمد که نمونه برای مسلمان های خوب می با شد و بد وبخش تقسیم می شود: نخست دردوره ی مکه ( 570-622) مخا لف حکومت آلیگارشی مشرک بود ؛ اما بعد از مها جرت ازمکه به مد ینه ( 622-632 ) ، او رئیس دولت بود. این دوبرهه در کارنا مه ی پیا مبر: یکی ایستاد گی ود یگرفرمان روا یی و هردو دربخش های گونه گون قرآن بازتا ب یا فته است. و بر اسا س آن باورمندان را ضی هستند که ازرسول خدا اطا عت ونا فرما نی از فرعون کنند. نظام فرعونی هم که نماد بارزحکومت استبدادی می با شد. این دو بخش یا جنبه ی زند گی وکارنا مه ی محمد الهام بخش دو سنت یا شیوه دراسلام شد: یکی خود کا مه وآرام ود یگررید یکا ل وفعا ل. هردو فعا لانه بازتاب یا فته اند: ازیک طرف در توسعه ی سنت ، وازطرف د یگر، گستردن یا با عث رویداد ها شدن ( ص ص 11-12). بنا برآن ، در پسین بخش مقا له ، به صرا حت می گو یم که ، رسا لت محمد ص انگیزه بخش برای مبارزه علیه ظلم وستم در جهت تحقق عدا لت وشورا وآزادی وبرا دری می با شد. بد بختا نه ، وارونه ی سنت ورسا لت او ، حکومت های مستبد شاه ها وشیخ ها ونظا می ها بویژه نظا می های منا فق پا کستا نی ، فقر وجهل وعقب ما ند گی وتعصب وتاریک اند یشی را برجا معه های مسلمان به خصوص افغا نستان تحمیل کرد ند ؛ ود ستا ورد فرهنگی ودر اصل بی فرهنگی حکومت داری های ستمگر آن ها ، عا لمان رسمی- ستا یشگر استبداد وطا لبان تروریست ونهاد های تروریستی د یگر با پسوند ها وپیشوند های جعلی- مذ هبی در گوشه وکنارجهان می با شند. غمبار این است که ، اثرات نا گوار تروریسم کاری آن ها در جا معه های مسلمان محد ود نما نده وبه اروپا وامریکا هم سرا یت ومشوق اسلام هرا سان ونفرت آن ها از مسلمان ها در جا معه های غربی شده است. مرکز آغازین تند روی وتروریسم کاریی مذ هبی هم ملا پا کستان آخند وطا لبان / شا خه ی ریشو-تروریست ارتش تروریسم کار آن می با شد. با وجود آن ، بسیار خوشحا ل هستم که ، در افغا نستان ، جنگ های مسلحا نه ومبارزه های سیا سی- فرهنگی-تبلیغا تی ، علیه ملا پا کستان شروع شده وروبه گسترش دارد. ومهار تروریسم کاریی مذ هبی نمای پا کستان در افغا نستان ، هم به نفع مردم ما هم به نفع اسلام هم بزیان اسلام هرا سان در غرب وشرق جهان می با شد! ادا مه دارد.

0 comments:

Post a Comment