Saturday, 19 March 2022

فرا رسیدن نوروز وسا ل 1401 خورشیدی را ، به هموطنان گرفتارامارت تروریستی-منفورطا لبان / شا خه ی ریشوی ارتش پا کستان ، مبارک بادمی گویم

ابرا هیم ورسجی روزیکشنبه ، بیست ونهم ماه حوت ، سا ل 1400 دی شد و بهمن گذ شت فصل بها ران رسید / جلوه گلشن به با غ همچونگاران رسید زحمت سرما ود ود رفت به کور وکبود / شاخ گل سرخ را وقت نثا ران رسید باغ زسرما کا ست شد زخدا داد خوا ست / لطف خدا یارشد دولت یاران رسید آمد خورشید باز به برج حمل / معطی صا حب عمل سیم شماران رسید طا لب ومطلوب را عا شق ومعشوق را / همچو گل خوش کناروقت کناران رسید مولانا برگزاریی مرا سم نوروز، یا جشن نوروز، در روز نخست ماه حمل وموسم بهار وسا ل نو، ارزش ویژه ی فرهنگی وتاریخی برای مردم گرفتار تروریسم طا لبا نی - پا کستا نی ما دارد. ازاینکه ملت ها ، ارزش های تاریخی- فرهنگی خود را با مرا سم های ویژه برگزار می کنند وجشن نو روز یکی از جشن های تاریخی- فرهنگی مردم خرا سان تاریخی وافغا نستان کنو نی می با شد ؛ با وردارم که مردم با تاریخ وبا فرهنگ ما جشن فرهنگی- تاریخی- نوروز، روز نخست سا ل نو وموسم بهار را ما نند گذ شته برگزار می کنند. در حا لیکه ، مردم با فرهنگ ما برای دفاع از تاریخ وفرهنگ ومیراث تاریخی- فرهنگی خود آما ده می شوند تا جشن نوروزومرا سم نوروزی را برگزار کنند ؛ وزارت با صطلاح امربه معروف ونهی ازمنکر امارت جا هلی- تروریستی طا لبان اعلام کرده است که آن را بطور حکومتی برگزارنمی کند. به این خا طرکه ، اسلامی نمی با شد. همچنان ، وزارت مسخره ی نا مبرده گفته است ما نع برگزاریی جشن نوروزی توسط مردم نمی شود. امارت جا هلی- تروریستی طا لبان ؛ در شرا یطی از برگزاریی جشن نو روز، بنام د ین / آیین نیا یش وپرستش وشریعت / شیوه ی نیا یش وپرستش خود داری می کند که خو د ش را بطه ی شعاری با د ین وشریعت دارد ودر عمل بی شمارمخا لف آن ها عمل کرده ومی کند. بطور نمونه ، مطا بق قرآن ، خدا وند متعا ل سه گناه را نمی بخشد: نخست ، شرک ؛ دوم ، قتل انسان ها ؛ سوم ، ظلم بر انسان ها. ازاین نگاه که 98 در صد اعضای با ند طا لبان ، توان تلاوت قرآن را ندارند وادعای مسلمان بودن هم می کنند ، در باره ی مشرک بودن ونبودن آن ها ابراز نظر نمی کنم. بنا برآن ، درپیام نوروزی خود به هموطنان جفا کشیده ام ، به اهمیت تاریخی-فرهنگی نوروزوسازگاریی آن با اسلام ومخا لفت قرآن با قتل وظلم ، زشتی های که طا لبان بی شمارکرده ومی کنند ، تمرکز می کنم. درباره ی نوروز، تاریخ نشان می دهد که اسلام محمدی-قرآ نی ، درآغاز گسترش خود ، شرک زدا یی کرد نه فرهنگ زدا یی. به سخن د یگر، اسلام قرآ نی ارزش های غیرشرکی مندرج درفرهنگ های کشورهای تازه مسلمان شده را محترم دا شت. بد بختا نه ، برخی بد وی های عرب بنام فتوحات توحش های کرد ند که سازگاری با قرآن ندا شتند. بطورنمونه ،دردوره ی خلیفه چهارم ، خوارج ظهور وتنگ نظری وتروروخشونت بنام د ین کرد. سا ل ها بعد تر ، حنبلی ها ودرگذ شته ی نزد یک تر، شیعه ی صفوی ، تنگ نظری وخشونت گری بسیارکرد. تند روان وتروریستان مذ هبی- کنو نی از افغا نستان ، تا خاورمیا نه ونیجریه درغرب افریقا ، متا ثر ازحنبلی گری وصفوی گری می با شند. طرفه اینکه ، سرما یه ی هنگفت نفتی وگازی درایران ونفتی درعربستان ، کمک به دا عش سازی ها توسط نوصفوی گری ووها بی گری یا نو حنبلی کرد. نظا می های منا فق وتروریسم کارپا کستا نی هم مد ت ها با کمک های ما لی عربستان قتل وظلم وکشتاردرافغا نستان کرد ند. اکنون ، بسیارخوشحا ل هستم که عربستان کمک به تروریسم کاری آن ها را درافغا نستان متوقف کرده است. جا لب این است که ، تند روان وتروریستان مذ هبی چه سنی چه شیعه با جشن نوروزی د شمنی می ورزند. خوب است که مدا فعان تاریخ وفرهنگ ،چه فرهنگیان وفرهیختگان چه مردم ، جشن نوروزرا پا س می دا رند وازاین طریق دردهن های د شمنان آن لگد های د ندان شکن می کو بند. شا یان یاد آوری می دا نم که ،مردم درهمه بخش های افغا نستان ، مرا سم نوروزرا بر گزارمی کنند ودر گذ شته مقام های حکومتی هم درآن شرکت می کرد ند. برگزاری مرا سم نوروز توسط مردم سا بقه ی طولا نی دارد واین گونه می با شد که خا نواده ها هفت میوه ی خشک که شا مل :کشمش ،سنجد ، پسته ،فندق ،آلوی خشک ، چارمغز، وبا دام می شود را آماده و در ظرف های روی سفره ی نوروزی می گذارند. همچنان ، درروز نخست ماه حمل ، مرا سمی بزرگی در شهر مزاردرزیارت علی خلیفه چهارم برگزاروجهنده هم با لا کرده می شود. برگزاریی پُرشکوه نوروز در مزار، بر این استد لال متکی می با شد که درهمین شهر آغاز شده است. در ایران ،سفره هفت سین را یج می با شد که شا مل سرکه ،سیر، سکه ،سیب ، سنجد ، سبزه ،سمنو یا سنبل را روی سفره ی نوروزی می گذارند که هر کدام نمادی فرهنگی می با شد. بهر حا ل ، طوریکه یاد آوری کردم ، باز یاد آورمی شوم که اسلام قرآ نی تنها با شرک مخا لفت ورزید وارزش های فرهنگی وتاریخی کشورهای نومسلمان شده را پذ یرفت و با قتل وظلم موفقا نه رزمید. وارونه ی آن ، تند روان وتروریستان مذ هبی ازگونه های : طا لبان ، القا عده ، دا عش های سنی وشیعه و... ، پیرو اسلام صوری / ظا هری/ نما یشی می با شند. ازاین رو، با نوروز مخا لفت وبا جوهراسلام که منع قتل وظلم وستم وفساد می با شد نه تنها مخا لفت ندا رند بلکه بی شمارمرتکب آن ها شده ومی شوند. بطورنمونه ، طا لبان وطا لبان دا عش نا میده شد وگروه حقا نی ودرا صل گروه شیطا نی والقا عده ، ازهفته ی نخست ماه اکتو برسا ل 1994 ترسا یی -هفته ی پسین ماه سنبله ی سا ل 1373 خورشیدی ، تا کنون ، لک ها مسلمان را درافغا نستان شهید وزخمی ومعلول کرد ند. طا لبان درامارت تروریستی دوم خود که ازعمرسیاه وننگین آن هفت ماه وده روزمی گذرد ، حد اقل یک ونیم میلیون مسلمان را وا دار به هجرت به پا کستان وایران وغرب کرده اند وبا زنان وعلم وفرهنگ وارزش های انسا نی چنان جنگ کرده ومی کنند که از برهه ی پیش ازتاریخ تا کنون د یده نه شده است. بنا برآن ، امارت طا لبان را قا تل وظا لم ووحشی ودراصل د شمن اسلام وانسا نیت دا نسته سرزنش می کنم! درحا لیکه ، امارت تروریستی طا لبان را جا هلی وتروریستی وظا لم وقا تل ود شمن اسلام ومسلمان ها وانسان ها بویژه زن ها ود شمن علم وفرهنک دا نسته نفرین می کنم ، بسیارخرسند هستم که زن ها وفرهنگیان وخبرنگاران و استا دان ودا نشجویان وآموزگاران ودا نش آموزان درکا بل ومرکزهای ولا یت ها ودر منطقه وجهان به مخا لفت آن برخا سته اند ؛ ودرد وسوی هند وکش با مرکزیت پنجشیر، مقا ومت مسلحا نه علیه آن پا یه گرفته وضربه های تکان دهنده ی به آن زده است. طوریکه د یده می شود ، جبهه ی مقا ومت جنگی درشما لی وشما ل وهزاره جا ت وغرب وقند هاروغزنی وننگرهار ، خود نمای رزمی کرده وضربه های کمرشکن به امارت جا هلی- تروریستی- پا کستا نی طا لبان زده است. ضربه های کمرشکن جبهه ی مقا ومت به امارت تروریستی- طا لبا نی- پا کستا نی درموسم زمستان ، نشان داد ند که با رسیدن نوروز وسا ل نو، خیزش های مسلحا نه ومد نی درکا بل وکلان شهرها وروستا ها گسترش وافغا نستان را به سوی آزادی واستقلال رهنما یی وامارت انسا نیت سوزواسلام ستیز را روا نه ی زبا له دان تاریخ خوا هند کرد.

0 comments:

Post a Comment