Thursday 23 December 2021

درگیری های بهوده ی حکومت ملای ایران برای تحقق صفوی گری در خا ومیا نه ، بیشترموفع تباه کاری به پا کستان درافغا نستان داده است

پیش نو یس ابرا هیم ورسجی روز جمعه ، سوم ماه قو س ، سا ل 1400 ازاین نگاه که حکومت ملای ایران یک حکومت بنیاد گرای مذ هبی ی شیعه می با شد وکارنا مه ی آن وکارنا مه ی بنیاد گرا یان سنی به خصوص طا لبان تروریست افغان وشا خه های حقا نی ودا عشی آن ودا عش های شیعه وسنی درعراق وسوریه ولبنان ویمن ولشکر / سپاه محمد در صوما لی وگروه بوکو حرام / دا نش نو حرام در نیجریه در غرب افریقا، به فا جعه انجا میده است. به این مقا له پیش نویس ارا یه می کنم. پیش نویس هم یک بررسی انتقادی- تاریخی درپیوند به کار نا مه های خلیفه های سنی از خلفای را شد ین تا خلافت ها یا سلطنت های اموی- عبا سی وعثما نی و خلافت شیعه ی صفوی وولا یت فقیه کنو نی می با شد. ولا یت فقیه هم دراصل ادا مه وممثل صفوی گری در قا لب نو می با شد. طرفه اینکه ، همه خلافت های نا مبرده با ابزار کردن د ین ویا مذ هب های مسلمان ها ، دروا قع ، با مسخ معنویی د ین یا مذ هب های آن ها برای فرمان روای کردن بر آن ها عمل کرده اند. در مورد های هم برای عوام فریبی از مذ هب ها هم علیه یک دیگر به حیث ابزار قدرت وفرمان روایی خود بهره برداری کرده اند. ازاین رو، بررسی انتقادی- تاریخی خلافت ها وسلطنت های سنی وشیعه را بهتر دا نسته پخش می کنم ؛ تا مطا بق این سخن نغزفارسی:" سیه روی شود / هرکه در او غش با شد!" در زمینه ، روا نشاد دکترعلی شریعتی ، نو اند یش د ینی ایرا نی ، کتا بی به عنوان " شیعه ی صفوی " نوشت و درآن اشاره به تسنن اموی هم کرد . دریکی د یگرازنوشته های شریعتی ، خوا نده بودم که آرزو کرده بود که " یک حکومت سکولاری د ین ستیز بیا ید وخرا فا تِ مشهورشده بنام د ین یا مذ هب را نا بود کند ، تا اصل د ین را به مسلمان ها بیان کنیم." با تا یید نظر دکترشریعتی ، بد و پُرسمان اشاره ونوشته را ادا مه می دهم: نخست ، بسیاری خرا فه ها به د ین را مذ هب کاران حکومتی برای عوام سواری تولید وگسترا نده اند؛ دوم ، ازاینکه حکومت های مستبد خلا فتی وسلطا نی وشا هی وشیخی با ادا مه خرا فا ت خوبترفرمان روای کرده می توا نند ، کمک به ایجاد و ادا مه ی خرا فه گری کرد ند. اگرچه با غزا لی بخا طر فلسفه وعقل ستیزی اش مخا لف می با شم ، اما با این نظر او که :" مذ هب تنها به درد سلطان می خورد ؛ موا فقم." ازاین رو، حق با احمد صبحی منصوردا نشمند مصری واستاد پیشین دا نشگاه ازهرمی با شد که گفت:" جوهرمذ هب ابو حنیفه را خلیفه های عبا سی با قاضی سا ختن شا گردان او: ابو یوسف ومحمد شیبا نی تحریف ودر بد ل به آن ها به ترتیب مقام های قاضی قضا ت وقاضی دا د ند." با تا یید نظر منصور، این پُرسمان / مسئله را به آن می افزا یم که " وا لی اموی درکوفه ازابوحنیفه خوا ست که قاضی شود که نه نشد وتعذ یبش کرد ؛ وسا ل ها بعد ، وقتیکه خلیفه ی عبا سی ازاو خوا ست که قا ضی قضا ت شود که نشد. بنا برآن ، اورا زندا نی وشهید وشا گردا نش را قاضی سا خت ومذ هب اورا توسط آن ها تحریف وحکومتی سا خت. نظر احمد صبحی منصوردرباره ی اسلام وجهان کنونی این هست که تنها اجتهاد به شیوه ی عقل گرای ابوحنیفه وجوهرمذ هب عقلا نی او می توا ند کمک به سازگاریی اسلام با جهان نوکند. طرفه اینکه ، این نظررا منصور به رئیس وقت دا نشگاه ازهر پیش کش وازاستادی درآن دا نشگاه منصرف ورفت به امریکا وسا یت " قرآن " را راه اندازی کرد. ازاین نگاه که ، اسلام درعربستان عقب ما نده وقبا یلی ظهورکرده بود وازاین طریق محمد ص عرب های بد وی وعقب ما نده را وارد تاریخ کرد ، افسوس که خلیفه ها وسلطان های بد وی- عربی هم اسلام را ابزارخلافت های نا سازگاربا جوهراسلام هم فرزندان رسول را درکربلا شهید کرد ند. و شها د ت آن ها ابزاریا وسیله ی دا وها ود شنام ها به خلیفه ها وصحا بی های طرفدارآن ها توسط فرقه ی شیعه ی غا لی کرده شد. بطور نمونه ، معا ویه که به گفته ی سفیان سوری :" با ید به جرم بغا وت علیه خلیفه ی چهارم اعدام می شد ، خلیفه شد. البته به کمک تروریسم وخشونت خوارج / طا لبان والقا عده ی تروریست امروزین. ازاین نگاه که تند روی مذ هبی زا ده ی بردا شت انحرا فی ازد ین خلیفه وسلطان وشاه وشیخ زده می با شد وسرانجام به تروریسم مذ هبی می انجا مد وهمان تروریسم کمک به ظهور استبداد مذهبی نما می کند. به گونه ی که ، تروریسم خوارج کمک به ظهورحکومت خود کا مه ی معا ویه کرد. معا ویه هم دردوره ی حکومت بیست سا له وسیاه کارخود سه کارضد اسلامی را انجام دا د: نخست ، ازاین که باری محمد ص را به خاطر که ام حبیبه خوا هرش همسراو بود یده بود ، اصل ناروای تقد س صحا به را برای فرار خود ازنقد ایجاد وگسترش داد؛ دوم، قشری بنام ملا های حکومتی را به میان آورد؛ سوم ، معا ویه وجا نشینان مفسد او مسلمان های با فرهنگ فارس وخرا سان بزرگ را موا لی / غلام ها / برده ها می دا نستند وبا آن ها ما نند آقا وبرده رفتارمی کرد ند. رفتار ضد انسا نی وضد اسلامی که سرانجا م با عث شد که ابو مسلم خراسا نی حکومت وحشی 90 سا له ی اموی ها را سرنگون وشش لک عرب را در فارس وخرا سان اعدام وتنها سید ها را زنده بگذارد. اصل زنده نگهدا شتن سید ها توسط خرا سا نی با عث شد که شماری از عرب ها برای خود سوا نح دروغین سید بودن درست کنند تا زنده بما نند. ازاین رو ،بسیاری سید های کنو نی سید نمی با شند. ازاین نگاه که یز ید فرزند معا ویه ، فرزندان علی را در کربلا شهید کرده بود ، اصا لت بسیاری سید های کنونی زیر سوا ل می رود. ازاینکه مقا له درباره ی حکومت آخو ندی- شیعه ی صفوی تحمیل شده بر ایران بنام شیعه علوی می با شد ، پیش نو یس را بخاطر بررسی انتقادی - مذ هبی - سلطه ی خرا فا ت بر مذ هب ها به خصوص مذ هب شیعه انتخا ب کردم. البته که فرقه ی غا لی شیعه بسیار احمقا نه کمک بد وام حکومت جنا یت کار اموی ها هم کرد. به این معنا که ، دا و ود شنام این فرقه به ابوبکر وعمر وعثمان و... این فرقه ی معترض یا درظا هرمعترض را بد نام وبا عث ادا مه حکومت وحشی اموی ها شد. به گواهی تاریخ ، ابو مسلم خراسا نی می خوا ست که فرزندان رسول ص را بجای عبا سی ها بعد ازسرنگو نی اموی های متمرکز در دمشق درتخت بغداد بنشا ند ؛ اما دا و ود شنام دهی های فرقه ی شیعه بنام دفاع ازعلی رض اورا منصرف کرد. انصرا فی که با عث به قدرت رسیدن ابو العبا س سفاح از خا نواده ی عبا سی بنام پسرعموی پیا مبر خدا شد. ازپیا مبر خدا به این خا طر یاد کردم که ، محمد ص توسط ملا ها بنام پیا مبر اسلام معرفی شده است که درست نمی با شد. ازاین رو، محمد ص پیا مبر خدا ج می با شد نه پیا مبر اسلام. به سخن د یگر ، محمد پیشوای اسلام می با شد نه پیام آورآن. بهر حا ل ، ابومسلم کمک به رسیدن عبا سی ها به قدرت در بغداد کرد وتو سط همان ها شهید کرده شد. پد یده ی بنام فرهنگ وتمدن اسلامی در بغداد هم نه تمدن وفرهنگ اسلامی بلکه تمدن وفرهنگ مسلمان ها و د ست سا خت خرا سا نی ها وفارس ها می با شد. ازاین رو، حق با ابن خلد ون می با شد که نوشت:" عرب ها استعداد نوشتن را ندارند وهمه کتا ب های فقهی وفلسفی وعقا یدی نوشته شده در تاریخ فرهنگی مسلمان ها کارنا مه ی غیرعرب ها به خصوص ایرا نی ها ، فارس ها وخرا سا نی ها می با شد." بطورنمونه ،معتزلی ها ، ابن مقفع ، ابوحنیفه ،برمکیان بلخ و... بود ند که تمدن وفرهنگ مسلمان ها را دربغداد رونق داد ند. ازاین که ،" تسفون " در جنوب بغداد ، پا یتخت امپراتوریی سا سا نی بود ، در واقع ، فارس ها وخرا سا نی ها همان تمدن وفرهنگ تاریخی-تسفونی خو د را در بغداد احیا کرد ند. اگر ما مون رشید فرزند هارون رشید در دوره ی خلا فت خود " بیت الحکمه " یا " خا نه حکمت" سا خت ، علت آن این بود که ما درش هرا تی وفارسی زبان بود. اگر مصری ها به زبان وفرهنگ فارسی ودرمجموع به ایران البته نه ایران آخو ندی بلکه ایران تاریخی بسیار احترام قا یل می با شند ،بر می گرد د به فرهنگ وتمدن ایران کهن ومصرکهن یا عصر فرعون ها وتا ثیر فارسی زبان ها در ایجاد فرهنگ وتمدن مسلمان ها در دوره ی عبا سی. همان مصری ها البته نه جمعیت اخوان المسلمون ،نفرت بی پا یان به خلیفه ها وخلا فت شان دارند. بطورنمونه ، محمد سعید العشما وی دا نشمند مصری ، کتا بی به عنوان " الخلا فته اسلامیه " نو شت ودر سا ل 1990 ترسا ی نشر کرد ودرآن شد ید ترین حملات را به خلیفه ها ی مشهور به شد ین کرد وخلافت آن ها را بی د ستا ورد ونظام فرعون های مصررا دارای د ستا ورد بزرگ وتاریخی-فرهنگی-تمد نی معرفی کرد." در را بطه به دوره ی فرعون ها ، به نفع هرمسلمان اند یشمند می دا نم که سوره ی یوسف را با د قت بخوا ند وبه استخدام یوسف توسط فرعون برای خد مت به مصری ها توجه نما ید. سریال یوسف وسا خته شده توسط هنرمندان غیر حکومتی- ملای ایران هم نماد بارز کارنا مه ی او به اجازه ی فرعون انسان دو ست می با شد. کارنا مه ی که بهترازکارنا مه ی خلیفه ها به مسلمان های زیرسا یه خلا فت شان می با شد. ازاینکه سه خلیفه توسط خود مسلمان ها کشته شد ند وازشکم خلا فت شان خوارج / طا لبان والقاعده ی کنو نی بیرون شد ند وجا ده سازی برای حکومت وحشی اموی ها کرد ند ، بیا نگر بهوده وغیر ازاسلامی بودن خلا فت ها وسلطان گری ها وشیخ وشاه گری های بعد ازظهوراسلام می با شد. ازاین نگاه که اسلام بعد ازرحلت محمد ص نه توسط تبلیغ وموعظه با حکمت ونذارت وبشارت موا فق قرآن ، بلکه در اثر شمشیرکشی های غنیمت خواه وکنیزخواه خلیفه ها ازکا بل تا قاهره تحمیل شده بود ، با ید با عث مسلمان شدن های تحمیلی می شد که شد وکمک به تو لید اند یشه وفرهنگ نمی کرد که نکرد. همچنان ،ازاینکه با بردا شته شدن جنازه ی خلا فت وحشی عبا سی توسط هلاکو نوا سه ی چنگیز ها در سال 1257 ترسا ی ،هیچ مسلما نی نه گر یست واین نظرهم جا افتاد که حا کم کا فری عا دل بهتر ازحا کم ظا لم مسلمان می با شد. دروا قع ، براین اصل مهرتا یید گذا شت که :" خدا با نازل کردن آ یه های امرهم شوری بینهم / امور مسلمان ها با ید با مشوره میان شان حل وفصل شود وعدل نما یید که با تقوی نزد یک ترمی با شد ؛ " بر حکومت مردمی ودرزبان یونا نی بر دموکراسی همراه با عدل مهر تا یید ثبت کرده است. افسوس که بعد ازرحلت رسول ص اصل های نا مبرده انکار واستبداد مذ هبی نما بنام خلا فت بر مسلمان ها تحمیل شد. استبدا د مذهبی نمای که در گام نخست با عث قتل سه خلیفه توسط خود مسلمان ها شد ودرگام دوم با عث ظهورحکومت وحشی اموی وشهاد ت فرزندان علی ونوا سه های رسول خدا در کربلا شد. فرقه ی شیعه هم وا قعه کربلا را بجای اینکه ابزار تحقق حکومت عا دلانه وشورای کند ؛ با داو ود شنام به خلیفه های کشته شده ابزار ادا مه ی حکومت وحشی اموی ها سا خت. ملا های سنی مآ ب وحکومتی هم مصروف تقد یس صحا به ها وتوجیه حکومت های جا بر وفا سد از معا ویه تا کنون می با شند. به گوا هی تاریخ سیا سی نا شاد مسلمان ها ،همه یا اکثریت مطلق فرمان روا یان تحمیلی برمسلمان های مشهوربه اهل سنت ، جا بر وظا لم وفا سد وفرمان روا یان صفوی - شیعه وبه گفته ی شریعتی "شیعه ی صفوی " وحشی ترین وجنا یت کارترین وقا تل ترین فرمان روا یان در تاریخ فارس یا ایران کنو نی می با شند. درباره ی توحش صفوی ها ، تنها نویسنده نظر منفی ندارد ، بلکه برخی روشنفکران د ینی- ایرا نی هم نظرهمسان او دارند. ما یه ی غم و تا سف می با شد که ، بر خی ایرا نی ها با بردا شت نا قص از تاریخ به خصوص نگران سلطه ی امپرا توریی عثما نی بر فارس بودن ، از صفوی ها ستا یش می کنند. ستا یش زاده ی نگرا نی آن ها ازخطرعثما نی ظاهرا موجه اما چشم پوشی برتوحش صفوی ها علیه مسلمان های سنی برای شیعه سازیی فارس که منجربه قتل نیم تا یک میلیون مسلمان شد ، قتل یا کشتاریکه ازنگاه اسلامی وانسا نی قا بل سرزنش می با شد. درباره ی توحش صفوی ها، اد وارد براون شرق شنا س انگلیسی در کتا ب " تاریخ اد بیا ت ایران ازعهد صفویه تا زمان حا ضر" در صفحه ی 65 آن ، می نو یسد:" گمان ندارم که از عهد نیرون تا کنون ، چنین ظا لمی بوجود آمده با شد! ظا لمی که پدر مخا لفان سنی خود را ازخا ک درمی آورد ومی سوزا ند!" با تا یید نظراد وارد براون درباره ی حکومت وحشی صفوی که توحش علیه سنی ها را توسط با ند مسلح وتروریستی- قزلبا ش ها / سرسرخ های خود انجام می دا د ، متا سفم ازاینکه حکومت ملای ایران فشارها وحق سوزی ها برجمعیت بزرگ سنی خود وقتل های بی شماری ازبها ئی ها در دا خل ایران وقتل ها وکشتارهای ازسنی های عراق وسوریه در تبا نی با امریکا ورو سیه ودررقا بت با عربستان در یمن کرده است که بد ون شک چند برا برکشتارهای مسلمان ها توسط صفوی ها می با شند! طرفه اینکه ، دراین گونه مسلمان کُشی ها ، ولا یت فقیه تنها نمی با شد. بطورنمونه ، نظا می های تروریست پروری پا کستا نی با ابزارسا ختن طا لبان تروریست والقاعده وطا لبان دا عش نا میده ی خود وگروه حقا نی ، تباه کاری ها ومسلمان کُشی های را درافغا نستان کرده اند وبی شرما نه ادا مه می دهند که شبا هت یا همسا نی تام با مسلمان کشی های قزلبا شان / با ند مسلح تروریستی صفوی ها دارد. ادا مه دارد.

0 comments:

Post a Comment