Sunday 29 January 2017

درایجاد بند ش به رود مسلمان ها به امریکا ،کی مقصراست؟ دانالد ترامپ یا تروریستان مسلمان

ابراهیم ورسجی
سه روز می شود که ، فرمان صادر شده توسط رئیس جمهورترامپ درجهت بند ش ورود مسلمان های 7 کشور مسلمان به امریکا، دررسانه های مسلمان وغیرمسلمان بازتاب گسترده یافته است. بازتابی که این پرسش را به میان آورده است که کدام طرف مقصرمی باشد ؟ حکومت رئیس جمهور ترامپ ؛ یا مسلمان های ایران ، عراق ،سوریه ، یمن ، صومالی ، سودان ولیبیا، یا تروریستان مسلمان که آدرس ومنبع مالی وتجهیزاتی شان مشخص است؟
برای پاسخ دادن به پرسش یاد شده ، بهتراست که به علت های صادر شدن چنان فرمانی توسط رئیس جمهورترامپ تمرکز کرده شود! معلوم است که ، رئیس جمهورترامپ هم در جریان مبارزات انتخاباتی هم در وقت سوگند وفاداری خوردن به حیث 45 مین رئیس جمهورامریکا ، اعلام کرده بود که علیه تروریسم ورادیکالیسم اسلامی مبارزه می نماید. درزمینه ، موضع رئیس جمهور ترامپ چنان سخت بود که با تاکید گفت که در مبارزه علیه داعش با رئیس جمهور پوتین هم همکار وهمراه می شود.
درواقع ، صراحت لهجه رئیس جمهور ترامپ در همکاری با پوتین در جهت مبارزه با تروریسم چنان بی سابقه بود که تمام رهبران غربی را گیچ کرد که چگونه رئیس جمهور امریکا درمبارزه با تروریسم همکار رئیس جمهور روسیه می شود؟ این هم درزمانیکه ، بسیاری متحدان اروپای امریکا نگران قدرت نمای پوتین بعد از ضمیمه سازی کریمیه به خاک روسیه وخود نمایی آن در اوکراین وسوریه وضعف سیاست جهانی امریکا می باشند. بله ، نفرت ترامپ ازتروریستان وتند روان مسلمان چنان زیاد است که حاضراست با رقیب جهانی امریکا ،یعنی روسیه دربرابرآن ها متحد شود ؛ وازمطالب پخش شده ازگفت وگوهای تلفونی دیروز میان هردو رئیس جمهور هم چنان برمیاید!
بهر حال ، من ؛ درحالیکه درک می کنم که رئیس جمهور ترامپ وتیمش نفرت بی پایان ازتروریستان وتند روان مسلمان دارند؛ اما درگزینش کشورهای که شهروندان آن ها نمی توانند وارد خاک امریکا شوند ، به خطارفته اند. مثلا ، عراق ؛ اول ، قربانی سیاست اشغال گرانه ی جورج بوش ؛ ودوم ، قربانی رقابت ایران وعربستان ؛ وسوریه هم قربانی رقابت مذهبی ایران شیعه وعربستان وهابی وضعف امریکا می باشد. همچنان که ،یمن قربانی تهاجم هوای عربستان ولیبیا قربانی حملات هوای امریکا به فرمان بارک اوباما وسرکوزی ، رئیس جمهور فرانسه ودیوید کامرون ، نخست وزیرانگلیستان می باشد ؛ به گونه ی که ، افغانستان قربانی تروریست پروریی پاکستان بود ومی باشد. درباره سودان ، همین قدرمی دانم که حکومت آن کشورسرگرمی های تروریستی ندارد وصومالی هم قربانی سیاست های بوش پدروپسر حتا کلنتن واوباما می باشد. به سخن دیگر ، اگر جورج بوش درسال 2008 ، حکومت گروه محاکم اسلامی را سرنگون وکمک به بازگشت جنگ سالاران نمی کرد ، گروه تروریستی الشباب یا جوانان سفره تروریسم را در صومالی پهن کرده نمی توانست.
با توجه به قربانی شدن های مسلمان های کشورهای یاد شده ، وقتیکه آن عده شهروندان شان که دارای ویزه اقامت که خیر، کارت سبز امریکای را هم دارند ووارد خاک امریکا شده نمی توانند! پس ، می توانم بگویم که ترامپ سیاست ناسنجیده اختیارکرده است. سیاست نادرستی که با عث احتجاج هامسلمان های امریکا وبسیاری کشورهای مسلمان ، حتا شهروندان خود امریکا شده است. دراین سیاست ناسنجیده شده ، مسئله سوال برانگیز این است که عربستان منبع مالی- اید ئو لوژیک وپاکستان مرکز آموزش وتجهیز تروریسم ورادیکالیسم اسلامی ای مورد نفرت رئیس جمهور ترامپ فراموش شده یا کارت برائت گرفته اند.
ازاین رو، من در فرمان بند ش به ورود مسلمان ها به امریکا که توسط رئیس جمهور ترامپ صادرشده است ؛ اشکالات زیررا می بینم:نخست ،شمار مسلمان ها درجهان به یک میلیارد وشش صد میلیون می رسد؛ درحالیکه ، شمار تروریستان وتند روان مسلمان به ده هزارهم نمی رسد. جالب این است که ، مسلمان ها آن ها را ازخود ندانسته وبه آن ها نفرین هم نثارمی کنند؛ دوم ، فرمان بند ش ورود مسلمان ها به امریکا درتناقض با قانون اساسی این کشور وحقوق وقانون مدنی آن هم می باشد ؛ سوم ،اگر رئیس جمهور ترامپ درمبارزه با تروریسم وتند روی اسلامی جدی است ، بداند که فرمان منع ورود مسلمان ها به امریکا به نفع تروریستان وتند روان مذهبی تمام می شود.ازاین رو ، ازرئیس جمهور ترامپ می خواهم که فرمان صادر شده ی خود را پس گرفته حمایت مسلمان های جهان را درمبارزه علیه تروریسم را کمای نماید.درغیراین صورت ، باورنماید که کمک به تضعیف امریکا وفربه شدن تروریسم وتند رویی مذهبی درجهان به ویژه درکشورهای اسلامی می کند!

0 comments:

Post a Comment