Sunday, 11 June 2023
تاریخ اسلام ، همان دوره ی 23 سا له رسا لت می با شد ، بعد ازآن نه تاریخ اسلام ، بلکه تاریخ مسلمان ها را داریم که تا کنون ادا مه دارد.
این تحلیل را در پیوند به نوشته اشکوری به عنوان :" خوا نش وارو نه ی تاریخ ، پا سخی به عطا ء الله مها جرا نی " نشر شده در تارنمای " خبرنا مه ی گویا " در روز 14 خردا د - جوزا ، ارائه کرده ام. ازاینکه در برگه رخنا مه / فسبوکم پخش شده است ، لازم دا نستم که در تارنمای " اند یشه " هم ومورد استفاده ی دوستان وفرهنگیان قرار بگیرد ؛ ومتن آن این می با شد: تاریخ اسلام همان دوره ی 23 سا ل رسا لت محمد ص در مکه ومد ینه می با شد وبعد ازآن تاریخ مسلمان ها شروع شد که تا کنون با فرازها ونشیب ها ادا مه دارد. درباره حکومت وسیا ست هم ، اگر از حکومت وسیا ست اسلامی یاد آور شویم ، با ید دقت کرد که آن حکومت یا فرمان روای اسلامی همان دوره ی رسا لت محمد ص در مد ینه می با شد. به این خا طرکه ، دوره ی آغاز رسا لت درمکه ، دوره ی بیان توحید درجهت بر اندازی شرک وبت پرستی بود. و بعد از مها جرت رسول ص به مد ینه ، حکومت سازی ومقررا ت به گونه ی عرفی به میان آمد وعملی شد. یعنی حکومت تجربه ی بشری می با شد نه اصل نبوی. شا یان تذ کر می دا نم که ، حکومت رسول ص درمد ینه یک حکومت عرفی مبتنی برنیاز روزمره مسلمان ها بود نه حکومت مداری که خمینی وسازمان های بنیاد گرای سنی برآن تا کید می ورزند ومی خوا هند با تحریف آن استبداد دینی نمای خود را برمسلمان ها تحمیل وادا مه دهند. برای توضیح بیشترموضوع ، بهتراست که به تاریخ پسا رسا لت برگردم. طوریکه اشاره کردم ، با پا یان رسا لت ، در وا قع ، دوره ی اسلامی پا یان ودوره ی مسلما نی شروع شد. دوره ی که ادا مه دارد. بنا برآن ، به صرا حت می گویم که ،خلا فت سنی ها ونه اما مت شیعه ها ، را بطه به رسا لت رسول ص وحکومت او درمد ینه ندارند. ازاین رو، خلا فت واما مت را حکومت داریی مسلمان ها وعرفی می دا نم نه حکومت داریی اسلامی. واژه شرع وشریعت هم دردوره ی دوم عبا سی ها زیر تا ثیر ابن حنبل پدر کلان وها بی های کنو نی راه اندازی وتا کنون ادا مه دارد. ولا یت فقیه خمینی هم نمونه ی شیعه ی همان حنبلی گری می با شد.
مثلا ، درامر حکومت داری ، قرآن به عد ل وشورا تا کید کرده است. تاریخ مسلمان ها گوا هی می دهد که خلافت ابوبکر زاده ی شورای مسلمان ها نبود ، بلکه زا ده ی نزاع مها جران وانصار در ثقیفه بنی سا عده بود. ازاین رو، روزی یک مسلمان معترض برعمر که با لای منبر ایستاد بود تا خت وبه او گفت که کدام آیه قرآن خلا فت وخلیفه بودن تورا تا یید می کند؟ عمر که در ما نده شده بود، گفت که بعد ازاین من را امیرمومنان بنا مید نه خلیفه. خلیفه عمر را یک فارسی زبان بخاطر جنا یت ها یش درفارس ، به قتل رسا ند و عثمان ، خلیفه سوم توسط فرزند ابوبکر که به علت آن نمی پردازم کشته شد. بعد ازآن ، مسلمان ها به خا نه ی علی رفتند وخوا ستار امارت او شد ند واو هم با پیشنهاد آن ها موا فقت کرد. طوریکه د یده شد ، معا ویه خوا هرزا ده ی عثمان وفرزند ابو سفیان مشرک که وا لی جنا یت کاراو در دمشق بود ، در برا بر خلا فت علی بغا وت کرد. بغا وت او هم که منجر به ظهور خوارج یا طا لبان والقا عده ی امروزین شد وبا شهید سا ختن علی ، جنازه ی حکومت او را بر دا شت ومنجر به حکومت مشرک معا ویه شد. معا ویه مشرک که با حسن فرزند علی توا فق کرده بود که حکومت را موروثی نسازد ؛ خلاف آن یزید فرزند خود را جا نشین خود تعیین وحکومت وحشی اموی ها را رقم زد. یزید فرزندان علی را درکربلا شهید سا خت وحکومت جنا یت کار اموی را ادا مه داد. حکومتی وحشی اموی90 سا ل ادا مه یا فت. وسرانجام توسط ابو مسلم خرا سا نی روا نه ی زبا له دان تاریخ کرده شد. حکومت عبا سی ها بنام خلا فت بود ؛ ازاینکه خرا سا نی ها در سا ختن آن نقش بارز دا شتند ، نه انحصار گربلکه حکومت عرب وعجم بود. همان خلافت سا خته شده توسط ابومسلم ، برای عربی گریی جا هلی خود به قتل عا لمان وسیا ست مداران فارسی زبان پردا خت وخود را پو سا ند. بنا برآن ، توسط هلاکوی مغل نا بود شد وکسی به مرگ آن اشک نریخت. واقعیت این هست که ، خلافت با دروغ وفریب شروع شد وسرانجام جنازه ی آن را هلاکوی مغل بردا شت. ازآن بعد تر، ترک های عثما نی حکومت خود را خلا فت سنی وصفوی ها حکومت خود را اما مت شیعه نا مید ند. ولا یت فقیه خمینی هم که تکرار همان حکومت صفوی می با شد. بنا برآن ، شریعتی را ستا یش می کنم که شیعه صفوی را نوشته وبد فاع از شیعه علوی برخا سته است. تسنن سنی هم که تسنن اموی می با شد نه سنت نبوی. ازاین رو ، به نفع مسلمان های سنی وشیعه ، می دا نم که از خلا فت گری واما مت گریی عوام فریبا نه د ست بر دا رند وبجای آن ها حکومت متکی به عد ل وشورا بسا زند. یک جمهوری منتخب مردم ، نماد بارز حکومت شورای- قرا نی می با شد. درغیرآن ، ولا یت فقیه ووها بیت وامارت طا لبان ، برای اسلام ومسلمان ها فا جعه آفرینی های بیشتر می کنند! بنا برآن ، به صرا حت ، می گو یم که نفرت ایرا نی ها از ولا یت فقیه ونفرت افغا نستا نی ها از امارت تروریستی طا لبان ، با اسلام هرا سی درغرب وشرق یکجا شده جنازه ی اسلام را برمی دا رند!
0 comments:
Post a Comment